loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 281 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

امروز یکشنبه بیست و دوم دی شاهد افول دسته جمعی ارزش سهام در تقریبا تمام گروه های بورس تهران به تبع افزایش نگرانی ها پیرامون پرونده هسته ای کشور و همچنین برخی شایعات پیرامون تغییرات گسترده در ساختار سازمان بورس بودیم و همین امر منجر به ریزش بسیار شدید شاخص ها اصلی بازار شد. افت گروه های بزرگ و کوچک بازار به ویژه نفتی، شیمیایی، بانکی و سرمایه گذاری و سایر نمادهای مالی، خورو و فلزی در سقوط شدید شاخص ها موثر بودند.هر چند در پایان معاملات شاهد برچیده شدن صف های فروش در تعداد ملموسی از نمادهای بازار و بعضا بازگشت برخی نمادها به محدوده مثبت بودیم. امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 2388 واحدی به 85404 واحد رسید. دو نماد "لبوتان" و "فپنتا" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "تکنو" و "چافست" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر منفی و "لبوتان" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 

 با شروع معاملات در روز یکشنبه، شاخص کل به تبع افت شدید ارزش سهام در بیشتر صنایع در مسیر سقوط قرار گرفت و در مقابل اقبال به گروه نفتی و همچنین عرضه صف "رمپنا" در محدوده مثبت از افت شدید این نماگر جلوگیری کرد اما این روند به سرعت به پایان رسید و این نمادها نیز به محدوده منفی خزیدند. تشکیل صف های فروش در بسیاری از نمادهای بازار در این برهه کاملا مشهود بود.این روند باعث شد تا شاخص کل در یک ساعت ابتدایی معاملات از مرز 87 هزار واحد فرو افتد. اما کار به همین جا ختم نشد و در نیمه معاملات شاخص به زیر سطح 86 هزار واحد نیز سقوط کرد و روند نزولی خود را تا رسیدن به سطوح کمتر از 85 هزار و پانصد واحد نیز ادامه داد.

 

از رویدادهای تاثیرگذار به بازار امروز می توان به اخبار منتشر شده توسط برخی از خبرگزاری های خارجی مبنی بر تلاش های بیش از پیش نمایندگان تندرو در سنای آمریکا برای وضع تحریم های شدیدتر علیه ایران در صورت لغو توافق ژنو یا عدم رسیدن به نتیجه نهایی در پی این توافق اشاره کرد. در حالی که رئیس جمهور ایالات متحده پیش تر از وتوی هر گرونه طرح وضع شده از سوی سنا در این زمینه سخن به میان آورده بود، خبر رسیده که تعداد نمایندگان موافق این طرح در حال فراتر رفتن از سطح دو سوم اعضای این نهاد است که در این صورت اوباما به صورت قانونی قادر به وتوی طرح مذکور نخواهد بود .

 

همچنین معاون برنامه ریزی راهبردی رئیس جمهور در یک برنامه تلوزیونی از ارائه تبصره هدفمندی یارانه ها تا پایان هفته جاری از سوی دولت به مجلس برای رسیدگی همزمان بحث هدفمندی با بودجه سال آینده خبر داد.

 

در عین حال خبرگزاری مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در ادامه بررسی لایحه بودجه سال آینده کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داد تا پایان سال آینده اقدام به واگذاری هلدینگ خلیج فارس بکند. همچنین دولت مجاز است حقوق مالکانه و حق بهره برداری از کلیه معادن در حال بهره‌برداری فعال و غیر فعال و نیز باطله های قابل فروش موجود در معادن متعلق به دولت و شرکت ها و سازمان های دولتی از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت های تابع و وابسته به آن سازمان را به بخش های خصوصی و تعاونی با اولویت تعاونی واگذار کند.

 

در عین حال امروز شاهد عکس العمل مدیر نظارت بر بازارهای سازمان بورس در واکنش به ریزش شدید قیمت ها در بازار بودیم. خواجه نصیری در این زمینه اظهار داشت که عده ای با طرح برخی شایعات با هدف جمع آوری سهام شرکت ها به قیمت پایین تر اقدام به شایعه پراکنی در خصوص برخی تغییرات در ساختار سازمان بورس کردند که در این خصوص به سهامداران توصیه می شود از هرگونه اقدام عجولانه پرهیز کنند.

 

امروز همچنین می توان به افزایش قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 90هزار و چهار صدتومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2979 تومان در حال معامله است.

 

 روز یکشنبه جو منفی بر گروه های مختلف حاکم بود. درگروه معدنی تنها یک نماد رشد کرده است. در این گروه "کاما" بالاترین صف فروش را دارد. در گروه محصولات شیمیایی تنها "شپمچا" رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشته است. در این گروه صف فروش "زنجان" سنگین تر از سایر نمادها بوده بوده و "شپمچا" صف خرید ملموسی دارد. درگروه فلزات 4 نماد مثبت بوده و دو نماد نیز در آخرین معاملات وارد محوده مثبت شده اند. در این گروه امروز در نماد "وتوکا" سنگین ترین صف فروش به چشم می خورد و صف خرید "فولاژ" ملموس است. در بخش ساخت محصولات فلزی دو نماد منفی بوده اند. در این گروه "فاما" صف خرید دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشدکرده و صف خرید "رمپنا"برچیده شده است. این نماد در معاملات امروز به صف فروش نیز رسیده بود. در گروه مخابرات هر دو نماد سقوط کرده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو تنها 6 نماد رشد کرده اند. در این بخش "خفنر" سنگین ترین صف خرید را داشته و صف فروش در نماد "خکاوه" ملموس تر از سایر نمادهای منفی است. در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها افت کرده اند. در گروه بانکی "وکار" در آخرین معاملات مثبت شده است. در این گروه در نماد "ونوین" صف فروش سبکی به چشم می خورد. در گروه سرمایه گذاری همه نمادها افت کرده اند. در این گروه "وبیمه" با صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی روبروست. در بخش محصولات نفتی همه نمادها افت کرده اند.در این گروه "ونفت" سنگین ترین صف فروش را دارد. در معاملات بخش غذایی تنها 3 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "غبشهر" ملموس تر از سایر نمادهای منفی است. در میان قندی ها تمام نمادها سقوط کرده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادها کاهش ارزش سهام را تجربه کرده است. در این میان در گروه سیمانی تنها 4 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "سفارس" صف فروش بالاتری از دیگر نمادهای منفی دارد و در نماد "سفار" نیز صف خرید دیده می شود.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 808 سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"رمپنا" و"وبملت" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 120 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ذوب" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 129
  • بازدید ماه : 11,299
  • بازدید سال : 57,611
  • بازدید کلی : 923,724
  • کدهای اختصاصی