loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 489 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

امروز دوشنبه پنجم خرداد شاهد بار دیگر شاهد حاکم بودن فضایی منفی و بعضا مبهم در بسیاری از گروه های بازار بودیم و همین امر نیز به عقب نشینی مجدد شاخص ها انجامید. در این معاملات افول ارزش سهام در تعداد محسوسی از نمادهای بانکی و سرمایه گذاری، پتروشیمی، نفتی، فلزی و مخابرات در افت شاص ها تاثیر شایانی داشته است .در مقابل گروه خودرویی، لیزینگی و لاستیک و پلاستیک از معدود بخشی هایی بودند که با اقبال سرمایه گذاران مواجه گردیدند. روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشی 178واحدی به 76215واحد رسید.دو نماد "شسپا" و "کخاک" بیشترین افزایش قیمت و "نمرینو" و "سشرق" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین نماد "ومعادن" بیشترین تاثیر منفی و "ونوین" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 

 با از سرگیری معاملات در روز میانی این هفته شاخص کل بورس تحت تاثیر عرضه صف خرید "ونوین" به محدوده مثبت وارد شد اما به سرعت تحت تاثیر افول نمادهای خودروسازی و روند تقریبا منفی حاکم بر گروه هایی همچون بانکی و سرمایه گذاری، پتروشمی، سیمانی، معدنی و برخی و از فلزی ها و جو مبهم سایر گروه ها در مسیر نزولی قرار گرفت و به محدوده منفی خزید. در ادامه شاهد بازگشت نمادهای خودروسازی به درصدهای مثبت و همچنین بهبود مختصر جو حاکم بر گروه فلزی بودیم که این امر از ریزش بیش از پیش شاخص جلوگیری کرد. دراین میان شاهد حمایت جزئی نمادهای لیزینگی و تعدادی از نمادهای گروه انفورماتیک و تجهیزاتی از شاخص بودیم. در ادامه افت بیشتر گروه معدنی و معاملات منفی در نمادهایی همچون "ومعادن" و همچنین منفی تر شدن فشای معاملات در گروه پتروشیمی شاخص را کمی از مواضع ابتدای روز پایین تر برد. افت بیش از پیش "فولاد" نیز بر این وضیت دامن زد. در نهایت نیز در نیم ساعت پایانی بازار تحت تاثیر فشار فروش وارد شده در گروه های مختلف به برای تامین نقدینگی لازم به منظور خرید سهام "شسپا" در عرضه اولیه، شاخص بیش از پیش افت کرد.

 

مهمترین رویداد امروز بازار مربوط به عرضه اولیه 10 دصد از سهام شرکت نفت سپاهان در بازار دوم بورس می شود. در این عرضه اولیه دیر هنگام 85 میلیون سهم برای فرآیند کشف قیمت در نظر گرفته شد و هر سهم این شرکت در 1750 تومان قیمت خورد. در ادامه نیز شاهد عرضه این سهم به مشتریان آنلاین بودیم. سهمیه در نظر گرفته شده برای هر مشتری آنلاین نیز 1200 سهم بود که البته به علت بروز برخی اشکالات فنی در تطابق خرید و فروش، در پایان معاملات روزانه شاهد بودیم که این تعداد سهم به مشتریان آنلاین تخصیص داده نشد و فرآیند تخصیص پس از اتمام معاملات پیگیری گردید.

 

در عین حال مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در زمینه افزایش سرمایه این شرکت عنوان کرد به علت نیاز به تزریق نقدینگی به پروژه پایانه نفت قشم و خرید ساختمان دفتر مرکزی متناسب با شرایط شرکت و افزایش سرمایه گذاری در بازار سرمایه ، افزایش سرمایه شرکت مد نظر قرار گرفته که در این فرآیند بخشی از سرمایه مورد نیاز از طریق سود انباشته شرکت در قالب سهام جایزه تأمین می شود و مابقی آن از طریق آورده نقدی و مطالبات سهامداران تأمین خواهد شد.

 

همچنین شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی توضحاتی را پیرامون تسهیلات ارزی شرکت و احتساب مابه التفاوت تسعیر ارز به بهای تمام شده ماشین آلات تولیدی ارائه کرد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی این شرکت ، مبلغ 275،040 میلیون ریال از بابت تفاوت نرخ ارز مرجع ونرخ ارز مبادلاتی در تاریخ ترازنامه در ارتباط با تسهیلات ارزی دریافتی از محل منابع صندوق ذخیره ارزی جهت خرید ماشین الات در سنوات قبل به حساب بهای تمام شده ماشین آلات منظور گردیده که با توجه به نرخ ارز قابل اعمال (نرخ مبادلاتی در پایان سال 1391)به مبلغ 40،150 میلیون ریال بیشتر محاسبه و به بهای تمام شده دارایی های ثابت انعکاس یافته است. این افزایش در سرفصل داراییهای ثابت،استهلاک انباشته سنوات 91 و 92 وهزینه استهلاک سال 93 را متاثر می نماید.لیکن تاثیر افزایش هزینه استهلاک داراییهای ثابت در پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 93،12،29 شرکت لحاظ نگردیده است. بنابراین اعمال استهلاک سنوات 91 الی 93 در حسابهای شرکت ومشخص نشدن ارزش قابل بازیافت داراییهای ثابت فوق الذکر می تواند اثرات با اهمیتی بر سود وزیان انباشته پایان سال مالی منتهی به 92،12،29 وپیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 93،12،29 داشته باشد.

 

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 100 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3288 تومان در حال معامله است.

 

 روز دوشنبه جوی مبهم و بعضا منفی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود.در گروه معدنی تنها "کگل" با رشد قیمت مواجه شد.در این بخش "کبافق" باز هم با سنگین ترین صف فروش مواجه است.در گروه محصولات شیمیایی تنها 7 نماد در آخرین معاملات در محدوده مثبت قیمتی باقی مانده اند. در این بخش صف خرید در نماد "شپارس" دیده می شود. در گروه فلزات اساسی تنها 7 نماد رشد کرده اند.در این گروه "فنورد" صف خرید جزئی داشته و "فنوال" با صف فروش نه چندان ملموسی مواجه است.در بخش مخابرات هر دو نماد منفی بوده اند.در بخش فنی مهندسی "رمپنا" در آخرین معاملات منفی شده است.در بخش خودرو 6 نماد منفی بوده اند.در این بخش "خپارس" بالاترین صف خرید را تجربه می کند و "خاهن" صف فروش را به خود می بیند.در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "غدیر" در آخرین معاملات نیز در حدوده منفی قیمتی باقی مانده است . در گروه بانکی تنها 3 نماد با رشد ارزش سهام مواجه شده انددر این بخش صف خرید یا فروشی به چشم نمی خورد.در گروه سرمایه گذاری 3 نماد رشد کرده اند.در این گروه "وصنا" صف خرید دارد و صف های فروش سبکی دیده می شود. در بخش محصولات نفتی بدون در نظر گرفتن "شسپا"، تمام نمادها منفی بوده اند. در این گروه صف فروشی به چشم نمی خورد. در گروه دارویی 5 نماد رشد کرده اند. در این بخش بار دیگر بالاترین صف خرید مربوط به "دروز" می شود و صف های فروشی فروش سبکی از جمله در نماد "کی بی سی" دیده می شود. در بخش غذایی 6 نماد رشد کرده اند. در این بخش صف های خرید و فروش محدودی دیده می شود. در میان قندی ها تنها یک نماد توانسته در آخرین معاملات نیز در محدوده مثبت قیمتی باقی بماند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک تنها "پدرخش" منفی بوده است. در گروه ساختمانی "ثشاهد" رشد کرده است. در این بخش "وساخت" ملموس ترین صف فروش را داشته است.در این میان در گروه سیمانی 6 نماد مثبت بوده اند.در این گروه امروز نیز "سفار" صف خرید را به خود اختصاص داده و صف های فروش نه چندان سنگینی دیده می شود.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 603 میلیون سهم(بدون در نظر گرفتن سهام تخصیص داده شده به مشتریان آنلاین "شسپا" پس از ساعت معاملات و بلوک "پارسان") در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"شسپا" و"وساپا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 168 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد " وزمین4" و " توریل " بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 318
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 318
  • بازدید ماه : 11,488
  • بازدید سال : 57,800
  • بازدید کلی : 923,913
  • کدهای اختصاصی