loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 261 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

امروز یکشنبه یکم دی با وجود بازگشت رونق به معاملات گروه محصولات شیمیایی و اقبال نسبی به نمادهای پالایشی پس از چند روز متمادی، شاهد بودیم که جو مبهم و بعضا منفی گروه های پیشرو روزهای گذشته همچون بانکی و خودرویی و بسیاری از دیگر صنایع بورسی منجر به نوسان مداوم شاخص های اصلی بازار گردید و سرانجام نیز رشد مختصری در سیر حرکتی این نماگرهای اقتصادی به ثبت رسید. امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 58 واحدی به 87015 واحد رسید. دو نماد "سکارون" و "زمگسا" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "کفرا" و "شپلی" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "پارسان" بیشترین تاثیر مثبت و "تاپیکو" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

شاخص کل بورس تهران در روز یکشنبه نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت و بارها میان محدوده مثبت و منفی به حرکت درآمد. با شروع معاملات روز جاری شاخص به تبع افول برخی از نمادهای بانکی و خودرویی بزرگ به محدوده منفی خزید اما در ادامه به لطف بازگشت رونق به معاملات گروه محصولات شیمیایی در مدار صعود قرار گرفت. در این برهه شاهد جو نسبتا منفی در گروه معدنی و جوی مبهم در گروه بانک و سرمایه گذاری ،نفتی، فلزی و سیمانی بودیم. در این میان دارویی ها، غذایی ها و قندی ها با اقبال سرمایه گذاران روبرو شدند. شاخص تا پیش از پایان ساعت اولیه معاملات به محدوده مثبت بازگشت اما فشار ناشی از نمادهای منفی به خصوص بانکی ها و سرماه گذاری ها و برخی پتروشیمی ها همچون "تاپیکو" منفی شد. این سیر مثبت و منفی شدن شاخص یک بار دیگر نیز تا اواسط معاملات تکرار شد اما در نهایت جو مثبت ایجاد شده در گروه شیمیایی و نمادهای پالایشی و نمادهای مثبت بانکی و سرمایه گذاری بر جریان نزولی فایق آمد و این نماگر اقتصادی با رشدی مختصر به کار خود پایان داد.

از رویدادهای قابل ذکر امروز می توان به آخرین خبرها از مذاکرات سطح کارشناسی میان ایران و 1+5 در ژنو اشاره کرد. در حالی که عراقچی، معاون وزیر امور خارجه از پیشرفت اندک مذاکرات در روز گذشته خبر داده است، برخی منابع آگاه ادامه مذاکرات را منوط به رایزنی های سطح بالاتر دانسته اند. بر این اساس یکی از خبرگزاری های داخلی از احتمال تماس ظریف و اشتون در راستای پیشبرد مذاکرات خبر داده است.

از دیگر اخبار اثرگذار بر بازار امروز می توان به توضیحات شرکت ملی گاز پیرامون قطع گاز پتروشیمی ها اشاره کرد. بر این اساس اعلام گردیدکه شرکت ملی گاز ایران مجاز است در شرایط اضطراری ۲ ماه برای پتروشیمی‌ها و ۴ ماه برای صنایع بزرگ محدودیت اعمال و یا جریان گاز آنها را به طور کامل قطع کند اما در شرایط فعلی شرکت ملی گاز ایران مجاز است در شرایط اضطراری ۲ ماه برای پتروشیمی‌ها و ۴ ماه برای صنایع بزرگ محدودیت اعمال و یا جریان گاز آنها را به طور کامل قطع کند اما هم اکنون به سبب تعامل خوب شرکت ملی گاز با صنایع پتروشیمی در حال حاضر روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز به این بخش صنعتی تحویل داده می شود.این در حالی است که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز از کاهش تولید چند مجتمع پتروشیمی در روزهای اخیر به علت افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری سخن به میان آورده است.

 

همچنین روز جاری مدیر پذیرش فرابورس از موافقت هیئت پذیرش فرابورس با درخواست پذیرش کشتیرانی دریای خزر با سرمایه 540 میلیارد ریال و لیزینگ امید با سرمایه 300 میلیارد ریال خبر داده است. به علاوه سرپرست پذیرش شرکت بورسنیز اعلام کرد که پذیرش سه شرکت پالایش نفت جی، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه گذاری دارویی تامین و عرضه سهام این شرکت ها در بورس مورد موافقت این نهاد قرار گرفته است. همچنین هیات پذیرش با انتقال لیزینگ ایرانیان از فرابورس به بورس موافقت کرده است.

در عین حال حسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس، اعلام کرده در صورتی که دولت بخواهد هر گونه تغییر و تحولی در طرح مسکن مهر ایجاد کند، می باست این تغییرات را به صورت لایحه به مجلس ارائه کرده و این تغییرات را در صورت تصویب مجلس به اجرا در آورد.

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 87 تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2940 تومان حال معامله است.

 روز یکشنبه جو مبهمی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. درگروه معدنی 5 نماد افت کرده اند. در این گروه معاملات تقریبا متعادل است. در گروه محصولات شیمیایی تنها 11 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه"شپلی" حجیم ترین صف فروش را به خود اختصاص داده و "شمواد" صف خرید قابل توجهی دارد. در گروه فلزات اساسی 11 نماد منفی بوده و 3 نماد دیگر هم در معاملات پایانی سقوط کرده اند. در این گروه باز هم در نماد "فولاژ" صف خرید ملموسی به چشم می خورد و صف فروش محسوسی دیده نمی شود. در بخش ساخت محصولات فلزی تنها دو نماد رشد کرده اند. در این گروه "فاما" باز هم صف خرید دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشد کرده و صف خرید "رمپنا" سبکتر شده است. در گروه مخابرات "اخابر" در معاملات پایانی مثبت شده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو 8 نماد منفی بوده و 3 نماد دیگر هم در معاملات پایانی سقوط کرده اند. در این بخش "ختور" سنگین ترین صف خرید و "خاور" ملموس ترین صف فروش را دارد. در بخش شرکت های چند رشته همه نمادها مثبت بوده و معاملات در تعادل است. در گروه بانکی تنها 6 افت کرده اند. در این گروه صف خرید و فروش به چشم نمی خورد. در گروه سرمایه گذاری 12 نماد کاهش قیمت سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وساپا"ملموس ترین صف فروش را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 5 نماد مثبت بوده اند. معاملات این گروه معاملات تقریبا متعادل است. همچنین در گروه دارویی تنها "دپارس" منفی بوده که این نماد نیز در آخرین معاملات به محدوده مثبت خزیده است. در این گروه "دارو" با بالاترین صف خرید روبروست . در معاملات بخش غذایی 6 نماد افت کرده اند.در این گروه "غالبر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها تنها "قجام" افت کرده است. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک "پدرخش" مثبت بوده است. در این میان در گروه سیمانی 13 نماد رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"سخواف" صف فروش محسوسی را تجربه می کند و صف خرید در نماد "سکارون" ملموس تر از سایر نمادهای مثبت است.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 2،1 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"وتجارت" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 150 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"اطلس" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 360
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 360
  • بازدید ماه : 11,530
  • بازدید سال : 57,842
  • بازدید کلی : 923,955
  • کدهای اختصاصی