loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 238 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)

امروز شنبه سوم خرداد با وجود عملکرد مثبت شاخص ها به لطف رونق در نمادهای مالی، پتروشیمی، دارویی ، سیمانی، ساختمانی و حمل و نقل و برخی از نمادهای گروه انفورماتیک در اوایل معاملات، رفته رفته روند مبهم و بعضا منفی بر گروه های مختلف حاکم شد و همین امر در نهایت عملکردی منفی را درکارنامه بورس تهران به ثبت رساند. در سیر رو به افول شاخص ها در معاملات امروز، افت ارزش سهام در گروه هایی همچون پالایشی، خودروسازی، ، مخابرات و تعداد محسوسی از نمادهای بانکی ، فنی مهندسی ،سرمایه گذاری و فلزی نقش پررنگی داشتند. روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشی 63 واحدی به 76703 واحد رسید.دو نماد "خاهن" و "سفانو" بیشترین افزایش قیمت و "لبوتان" و "فباهنر" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین نماد "شبندر" بیشترین تاثیر منفی و "شخارک" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 

با از سرگیری معاملات در روز جاری شاخص کل بورس به تبع رونق معاملات در تعداد محسوسی از نمادهای مالی، پتروشیمی، انفورماتیک ، سیمانی، دارویی و برخی دیگر از گروه های کوچکتر در مسیر صعود قرار گرفت اما رفته رفته با منفی شدن فضای معاملات در گروه خودرویی و معاملات پر حجم در محدوده منفی برخی از نمادها همچون "وساپا" و "بترانس" ، ثبات نسبی را تجربه کرده و در ادامه سیری رو به افول را در پیش گرفت. همچنین روند روبه افولی نیز در گروه پالایشی شکل گرفت و"رمپنا" نیز در گروه فنی مهندسی فشاری را بر شاخص در جهت نزولی پدید آورد. بدین ترتیب بخش عمده رشد شاص خنثی گردید. در ادامه معاملات نسبتا پر حجم در محدوده مثبت برخی نمادها مانند"وصندوق" حمایت جزئی را از شاخص پدید آورد. روند رو به افول شاخص در نهایت این نماگر را در ساعت پایانی معاملات وارد محدوده منفی ساخت و این نماگر با شیبی منفی اما آرام سیر حرکتی خود را تا پایان زمان بازار ادامه داد.

 

امروز عیسی امامی، عضو ناضر مجلس در شورای رقابت در گفتگو با خبرگزاری مجلس شورای اسامی اعلام کرد شورای رقابت برای تهیه فرمول قیمت گذاری خودرو 3 نوع سناریو پیشنهاد داده است که در سناریوی اول به طور مطلق شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود و چه بسا حتی مواردی کاهش قیمت هم رخ دهد. وی افزود در سناریو دوم در برخی خودرو ها درصدی افزایش قیمت خواهیم داشت که آن هم خیلی محسوس نیست و در سناریوی سوم اگر میزان ارزی که خودروسازان گرفته اند بر اساس ادعاهای مطرح شده صحیح باشد، شاهد افزایش قیمت خواهیم بود اما این افزایش به میزان شایعات مطرح شده در روزهای اخیر نیست.

 

در عین حال دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی اعلام کرد به علت غیبت نمایندگان وزارت صنعت در جلسه ای که قرار بود امروز میان تولیدکنندگان سیمان و نمایندگان وزارت صنعت برگزار شود، تصمیم گیری پیرامون تعیین قیمت سیمان به تعویق افتاده است.

 

امروز همچنین می توان به کاهش قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 100 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3280 تومان در حال معامله است.

 

 روز شنبه جوی مبهم بر بسیاری از گروه ها حاکم بود.در گروه معدنی 5 نماد منفی بوده اند.در این بخش "کدما" با صف خرید جزئی مواجه است.در گروه محصولات شیمیایی 16 نماد افت کرده اند. در این بخش صف خرید محسوسی در نمادهایی مانند "وپترو" و "شپلی" دیده می شود. در گروه فلزات اساسی 12 نماد رشد کرده اند.در این گروه امروز نیز صف های فروش محدودی دیده می شود و "فسرب" صف خرید را به خود می بیند. در بخش مخابرات "اخابر" افت کرده و "همراه" در آخرین معاملات به درصدهای منفی خزیده است.در بخش فنی مهندسی "رمپنا" منفی بوده اما "رتکو"ضمن رشد قیمت ، به صف خرید نیز رسیده است.در بخش خودرو 8 نماد در آخرین معاملات منفی بوده که بیشتر این نمادها مربوط به خودروسازان می شود.در این بخش "خکاوه" بالاترین صف خرید را تجربه می کند.در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وامید" توانسته در آخرین معاملات نیز در درصدهای مثبت باقی بماند.در گروه بانکی 8 نماد افت ارزش سهام را تجربه کرده اند.در این بخش "ونوین" صف خرید دارد.در گروه سرمایه گذاری 10 نماد رشد کرده اند.در این گروه "واتی" صف خرید دارد و "وساپا" صف فروش را به خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 2 نماد در معاملات پایانی مثبت شده اند. در این بخش صف فروشی به چشم نمی خورد. در گروه دارویی 16 نماد رشد کرده اند. در این بخش بار دیگر بالاترین صف خرید مربوط به "دروز" می شود و صف فروشی جزئی در برخی از نمادهای منفی دیده می شود. در بخش غذایی 4 نماد افت کرده اند. در این بخش "غالبر" با صف خرید روبروست.در میان قندی ها 4 نماد مثبت بوده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک تنها یک نماد توانسته در آخرین معاملات در درصدهای مثبت باقی بماند. در گروه ساختمانی 10 نماد رشد کرده اما دو نماد از میان آنها در آخرین معاملات به درصدهای منفی رسیده اند. در این بخش "وساخت" ملموس ترین صف خرید را داشته است.در این میان در گروه سیمانی 18 نماد مثبت بوده اما 4 نماد از میان آنها در آخرین معاملات افت کرده اند.در این گروه امروز نیز "سفار" صف خرید را به خود اختصاص داده است.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 664 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وپاسار" و"وساپا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 124 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد " دی" و " توریل " بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 131
  • بازدید ماه : 11,301
  • بازدید سال : 57,613
  • بازدید کلی : 923,726
  • کدهای اختصاصی