loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 214 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (0)

امروز چهارشنبه بیست و هفتم فروردین به تبع اعلام وعده هایی از سوی وزارت اقتصاد مبنی بر حمایت از بازار و رفع ابهامات پیش روی صنایع، بازار سرانجام روند رو به رشدی را در پی گرفت و شاخص ها پا به محدوده مثبت گذاشتند. در این معاملات شاهد رشد ارزش سهام در بسیاری از گروه ها بودیم که در این میان رونق معاملات در گروه هایی همچون پتروشیمی و پالایشی، خودرویی، بانکی و ساختمانی در صعود شاخص ها تاثیر قابل ملاحظه ای داشتند . روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت افزایشی 313 واحدی به 74161 واحد رسید. دو نماد "فجر" و " تکشا " بیشترین افزایش قیمت و "سخاش" و "حپترو" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "تاپیکو" بیشترین تاثیر مثبت و "کچاد" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

 با از سرگیری معاملات در آخرین روز کاری این هفته شاخص کل بورس تهران به لطف بازگشت رونق به معاملات بسیاری از گروه ها به ویژه پتروشیمی، خودرویی، پالایشی، بانکی و ساختمانی سرانجام در مسیر صعود قرار گرفت و توانست در دقایق ابتدای معاملات بار دیگر به کانال 74 هزار واحدی پا گذاشت. این روند در میانه معاملات نیز ادامه یافت اما در این مقطع کمی از سطح تقاضا کاسته شد و بسیاری از صف های خرید نیز عرضه گردید تا بدین ترتیب تعادل نسبی در بازار و روند حرکتی شاخص برقرار گردد که این سیر کمابیش تا پایان زمان معاملات ادامه یافت.

 

تاثیرگذارترین خبر بر روی معاملات امروز مربوط به جلسه ای می شود که میان وزیر امور اقتصادی و دارایی ،رئیس سازمان بورس، معاونان بانکی و اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار گردید. در این جلسه رئیس سازمان بورس گزارشی را از آخرین وضعیت بازار سرمایه ارائه داد. بر این اساس در جلسه مذکور مقرر شد تا عرضه های سازمان خصوصی سازی بر اساس شرایط بازار و با هماهنگی سازمان بورس صورت گیرد و در عین حال با توجه به اخبار و گزارشات مختلف پیرامون نرخ سود بانکی و ضرورت ساماندهی آن، این موضوع در روزهای آتی در شورای پول و اعتبار مطرح و نظام بخشی به نرخ های سود بانکی مورد بحث قرار گیرد. به علاوه قرار است،رسیدگی به موضوعاتی همچون خرید محصولات پتروشیمی چون اوره با قیمت مناسب ، بهای گاز شرکت های پتروشیمی و ابهامات پالایشگاه ها در حوزه نفت خام دریافتی و محصولات فروخته شده به شرکت پالایش و پخش در دستور کار دولت قرار گیرد.

 

همچنین فرابورس نیز از عرضه بلوک 2 درصدی بانک خاورمیانه در پایان ماه جاری خبر داد. بر این اساس بلوک مذکور توسط شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان به صورت یکجا و نقد در بازار سوم فرابورس به قیمت پایه هر سهم 300 تومان در آخرین روز فروردین ماه عرضه شود.

 

در عین حال یکی از خبرگزاری داخلی در گزارشی از بررسی فهرست شرکتهای قابل واگذاری وزارت نیرو در سال جاری خبر داد. بر این اساس در جلسه صبح امروز میان مقامات این وزارتخانه با مسئولین سازمان خصوصی سازی، عنوان‌ و میزان سهام شرکت های مشمول واگذاری و همچنین زمان‌بندی عرضه آنها در سال 93 تعیین گردیده است. گفتنی است که این شرکت ها در زیرمجموعه سه شرکت مادر تخصصی ساتکاب، مدیریت منابع آب و توانیر قرار دارند.

 

امروز همچنین می توان به افزایش جزئی قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 100 هزار و ششصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3192 تومان در حال معامله است.

 

 روز چهارشنبه جو تقریبا مثبت و بعضا مبهمی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. درگروه معدنی 6 نماد در درصدهای منفی به معاملات روزانه پایان دادند. در این گروه "کگل" صف فروش محدودی را تجربه می کند. درگروه محصولات شیمیایی 13 نماد افت کرده اند. در این گروه نماد "شیران" صف فروش را تجربه می کند صف های خرید جزئی نیز به چشم می خورد. درگروه فلزات اساسی 7 نماد افت کرده و 2 نماد نیز در آخرین معاملات سقوط کرده اند.در این گروه باز هم نماد "فولاژ" با ملموس ترین صف فروش روبرو بوده و نماد "فاسمین" صف خرید محدودی دارد. در بخش مخابرات هر دو نماد مثبت بوده و معاملات متعادل است. در بخش فنی مهندسی هر دو نماد در معاملات پایانی مثبت بوده اند. در بخش خودرو تنها 10 نماد افت کرده اند. در این بخش"خرینگ" صف فروش داشته و "خفنر" صف خرید را تجربه می کند. در بخش شرکت های چند رشته ای 2 نماد مثبت بوده اند. در گروه بانکی تنها 5 نماد در معاملات پایانی منفی بوده اند. در این گروه صف خرید و فروش قابل ذکری دیده نمی شود. در گروه سرمایه گذاری 6 نماد افت کرده اند.در این گروه "واتی" بار دیگر بالاترین صف فروش را تجربه می کند. در بخش محصولات نفتی 3 نماد در درصدهای منفی به کار خود پایان داده اند. در این گروه "شنفت" صف فروش را به خود می بیند و "شاوان" صف خرید محدود دارد. در گروه دارویی 12 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند.در این بخش "دروز" صف خرید محسوسی دارد. در معاملات بخش غذایی 7 نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این بخش صف های خرید و فروش محدودی به چشم می خورد. در میان قندی ها تنها 4 نماد مثبت بوده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 4 نماد در آخرین معاملات منفی بوده اند. در گروه ساختمانی 4 نماد افت کرده اند. در این گروه"ثاباد" صف فروش را تجربه می کند. در این میان در گروه سیمانی 19 نماد افت کرده اند . در این گروه "سفار" صف خرید محسوسی را تجربه می کند.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 358 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"خودروح" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 87 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"حخزر" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 208
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 492
  • باردید دیروز : 557
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,966
  • بازدید ماه : 11,083
  • بازدید سال : 57,395
  • بازدید کلی : 923,508
  • کدهای اختصاصی