loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 297 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

امروز سه شنبه یکم بهمن با اینکه شاهد احیای بازار در نیمه ابتدایی معاملات بودیم، اما بار دیگر روند افولی بر بسیاری از نمادها در گروه های مختلف حاکم گردید و همین امر نیز منجر به افت بیش از پیش شاخص های اصلی بازار گشت. روز جاری رونق معاملات در برخی از نمادهای بانکی، پتروشیمی و برخی تک سهم ها در گروه های مختلف از ریزش شدید شاخص کل جلوگیری کرد. امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 389 واحدی به 83252 واحد رسید. دو نماد "خچرخش" و "سدشت"بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "وساخت" و "ورنا" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر منفی و "تاپیکو" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 

با شروع معاملات در روز سه شنبه البته با 45 دقیقه تاخیر، شاخص کل پس از افتی مختصر به لطف رونق معاملات در گروه بانک وسرمایه گذاری و سایر نمادهای مالی، پتروشیمی، نفتی، انفورماتیک، حمل و نقل در مسیر صعود قرار گرفت. در گروه هایی همچون فلزی و خودرویی، سیمانی و دارویی نیز در برخی نمادها شاهد معاملات پر رونقی بودیم. بدین ترتیب شاخص کل در کمتر از نیم ساعت سرانجام پا به محدوده مثبت گذاشت. این روند تا حدود ساعت 11 به طول انجامید اما با منفی شدن جو معاملات در بسیاری از گروه های کوچک و بزرگ و به ویژه خودرویی ، فلزی، تجهیزانی و برخی از نمادهای سرمایه گذاری و ادامه روند افولی "رمپنا" و "اخابر"شاخص در سراشیبی سقوط قرار گرفت. در این برهه بازگشایی "فارس" در محدوده منفی نیز مزید بر علت شد تا شاخص در یک ساعت پایانی معاملات وارد محدوده منفی گردد. در این برهه سقوط تعداد محسوسی از نمادهای بانکی و سرمایه گذاری و بسیاری از نمادهای پیشرو بازار فشار مضاعفی را بر این نماگر اقتصادی وارد آورد تا بدین ترتیب روند منفی شاخص تا پایان معاملات روزانه ادامه یابد.

 

مهمترین رویداد امروز را می توان تاخیر قابل ملاحظه در آغاز به کار بازار دانست. روز جاری زمان سفارشگیری تا ساعت 9:25 دقیقه به تعوق افتاد و بدین ترتیب شروع معاملات نیز از ساعت 9:45 دقیقه کلید خورد. مسئولین سازمان بورس علت تاخیر امروز را ناشی از طولانی شدن زمان تخصيص معاملات انجام شده توسط كد خريدهاي گروهي كارگزاران در عرضه اولیه "تیپیکو" در روز كاري گذشته و زمان مورد نياز جهت بروز رساني اطلاعات سامانه هاي برخط عنوان کرده اند.

 

همچنین روز جاری معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد کلیه شایعات را پیرامون تغییر رئیس سازمان بورس به صورت رسمی تکذیب کرد. شب گذشته نیز یکی از خبرگزاری های داخلی به نقل از وزیر اقتصاد نوشت که صالح آبادی مورد تائید وزارت اقتصاد بوده و تصمیمی برای برکناری وی در دستور کار نیست.

 

در عین حال با اینکه در روزهای اخیر صحبت های جدی مبنی بر عرضه اولیه سهام نفت سپاهان به گوش می رسید، مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که عرضه سهام نفت سپاهان در این هفته و در شرایط فعلی بازار صورت نمی گیرد اما به زودی سهام این شرکت روانه بازار خواهد شد.

 

از دیگر اخبار امروز می توان به اظهارات رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی پیرامون بهره مالکانه سنگ آهنی ها اشاره کرد. کرباسیان در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی اعلام کرد که تغییرات اساسی پیرامون موضوع بهره مالکانه در کمیسیون تلفیق پدید آمد و بنابراین قرار است که این بحث در یک جلسه کارشناسی در کمیسیون صنایع با حضور نمایندگان شرکت های معدنی و فولادی مجددا بررسی شود.

 

همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 87 هزار و پانصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2915 تومان در حال معامله است.

 

 روز سه شنبه بار دیگر جو منفی و بعضا مبهمی بر گروه های مختلف حاکم بود. درگروه معدنی تنها "کاما" رشد ارزش سهام را تجربه کرد که البته این نماد نیز در آخرین معاملات به محدوده منفی خزید.در این گروه "کچاد" سنگین ترین صف فروش را دارد. در گروه محصولات شیمیایی 18 نماد افزایش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اما 3 نماد در آخرین معاملات سقوط کرده اند. در این گروه کماکان صف فروش "زنجان" سنگین تر از سایر نمادهای منفی بوده است. درگروه فلزات اساسی تنها 4 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "فباهنر" ملموس تر از سایر نمادها بوده و "وسدید" صف خرید محسوسی دارد. درگروه فنی مهندسی "رمپنا" افت کرده و صف فروش سنگینی دارد. در گروه مخابرات هر دو نماد منفی بوده و "اخابر" صف فروش را تجربه می کند. در بخش خودرو تنها 5 نماد رشد کرده که سه نماد از میان آنها نیز در آخرین معاملات منفی شده اند.در این بخش "خکاوه" سنگین ترین صف فروش را داشته و "خچرخش" با صف خرید ملموسی روبروست. در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها در آخرین معاملات در محدوده منفی قرار داشته و "وامید" صف فروش دارد. در گروه بانکی 11 رشد کرده اما 5 نماد از میان آنها در آخرین معاملات منفی شده اند.. در گروه سرمایه گذاری 11 نماد منفی بوده و 5 نماد نیز در معاملات پایانی سقوط کرده اند. در این گروه "وبیمه" با صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی روبروست. در بخش محصولات نفتی 8 نماد در آخرین معاملات منفی بوده اند. در این گروه صف های فروش قابل ذکری دیده نمی شود. در گروه دارویی تنها 6 نماد مثبت بوده اند. در این بخش "تیپیکو" صف خرید ملموسی را تجربه می کند. در معاملات بخش غذایی 14 نماد افت کرده اند.در این گروه صف فروش در نماد "غالبر" ملموس تر از سایر نمادهای منفی است. در میان قندی ها تنها 2 نماد با رشد ارزش سهام مواجه شده است.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک نیز دو نماد مثبت بوده است. در گروه ساختمانی دو نماد در محدوده مثبت معامله شده اند. در این گروه "ثتران" صف فروش محسوسی دارد.در این میان در گروه سیمانی 5 نماد رشد کرده اند. در این گروه "سپاها"سنگین ترین صف فروش را تجربه می کند.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 548 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"شپنا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 118 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"مفاخر" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 2,017
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,720
  • بازدید ماه : 5,608
  • بازدید سال : 51,920
  • بازدید کلی : 918,033
  • کدهای اختصاصی