loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 293 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

امروز دوشنبه بیست و سوم دی به تبع مشخص شدن زمان اجرای گام اول از توافقنامه ژنو و همچنین تکذیب مجدد شایعات روزهای اخیر در مورد تغییر و تحولات پیش روی سازمان بورس از سوی مقامات این نهاد، سرانجام رونق مجددی به معاملات بازگشت و شاهد اقبال سرمایه گذاران به گروه های مختلف و احیای قیمت سهام در نمادهای کوچک و بزرگ و رشد محسوس شاخص ها بودیم. روز جاری شاخص های اصلی بازار به لطف رونق معاملات در بسیاری از صنایع به خصوص خودرویی، بانک و سرمایه گذاری ، شیمیایی و نفتی، فنی مهندسی و مخابرات توانستند بخش اعظمی از ریزش روز گذشته را جبران کنند . امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 1708 واحدی به 87112 واحد رسید. دو نماد "کسرام" و "رمپنا" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "قزوین" و "دسینا" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر مثبت و "غبشهر" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

 با شروع معاملات در روز میانی این هفته به تبع بازگشت روند مثبت معاملات، بیشتر گروه های بزرگ و کوچک بازار به مدار صعود بازگشتند و رشد ارزش سهام در معاملاتی پر حجم به خصوص در گروه های فنی مهندسی،خودرو، شیمیایی، بانکی و سرمایه گذاری و دیگر نمادهای مالی، مخابرات، نفتی و معدنی منجر شد تا شاخص کل در مدار صعود قرار بگیرد و تنها گروه ساختمانی بود که جوی منفی را سپری کرد. این روند باعث شد تا شاخص در کمتر از نیم ساعت وارد کانال 86 هزار واحدی شود،اما در ادامه رونق بیش از پیش معاملات در گروه های پیشرو به خصوص نفتی و شیمیایی بر رشد شاخص دامن زد و این نماگر اقتصادی سیر صعودی خود را با قدرت ادامه داد و در اواخر معاملات نیز موفق به عبور از مرز 87 هزار واحد گردید.

 

از رویدادهای تاثیرگذار به بازار امروز می توان اعلام شروع گام اول از توافقنامه ژنو از پایان ماه جاری اشاره کرد. روز جاری، عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، اعلام کرد که بر طبق مذاکرات کارشناسی انجام شده میان ایران و 1+5 بنا بر این شده تا از پایان دی ماه گام اول برنامه اقدام مشترک ژنو اجرایی گردد.بر این اساس از پایان ماه جاری تمام تحریم های ذکر شده در توافقنامه ژنو به حالت تعلیق درآمده و 4،2 میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران نیز در هشت نوبت آزاد خواهند شد.

 

همچنین مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس نیز پیرامون شایعات روزهای اخیر پیرامون تحولات احتمالی در سازمان موضع گیری کرد. مستشار در این زمینه اعلام کرد که کلیه شایعات مطرح شده در روزهای اخیر بی اساس بوده و در عین حال سازمان بورس نیز برای ارتقاء شفافیت و کارایی بازار ، تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز موارد مشابه در آینده اتخاذ خواهد کرد.

 

در عین حال رئیس امور مجامع شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی عنوان کرد با وجود اینکه شرکت انتقال گاز سال های قبل در لیست واگذاری ها بوده اما وزیر نفت به علت نقش مهم این شرکت در انتقال گاز کشور با واگذاری مذکور کاملا مخالف است.

 

امروز همچنین می توان به کاهش قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و سیصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2955 تومان در حال معامله است.

 

 روز دوشنبه جو مثبتی بر گروه های مختلف حاکم بود. درگروه معدنی تنها دو نماد افت کرده اند. در این گروه صف های خرید و فروش بسیار جزئی دیده می شود. در گروه محصولات شیمیایی تنها 5 نماد کاهش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه صف فروش "زنجان" سنگین تر از سایر نمادهای منفی بوده و "تاپیکو" صف خرید بالاتری از نمادهای مثبت گروه دارد. درگروه فلزات اساسی 8 نماد منفی بوده و دو نماد نیز در آخرین معاملات وارد سقوط کرده اند. در این گروه صف فروش خاصی به چشم نمی خورد و صف خرید "فولاژ" ملموس است. در بخش ساخت محصولات فلزی دو نماد مثبت بوده اند. در این گروه "فاما" باز هم صف خرید دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشدکرده و صف خرید دارند. در گروه مخابرات هر دو نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو تنها 7 نماد افت کرده اند. در این بخش "خودرو" سنگین ترین صف خرید را داشته و صف فروش خاصی دیده نمی شود. در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها رشد کرده و "وغدیر" با صف خرید مواجه است. در گروه بانکی معاملات تمام نمادها در محدوده مثبت بوده است. در این گروه در نماد "وبصادر" سنگین ترین صف خرید به چشم می خورد. در گروه سرمایه گذاری تنها 4 نماد منفی بوده اند. در این گروه "وکادو" با صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی روبروست و "وساپا" سنگین ترین صف خرید را دارد. در بخش محصولات نفتی یک نماد منفی بوده و دو نماد نیز در آخرین معاملات افت کرده اند.در این گروه معاملات متعادل بوده است. در گروه دارویی 6 نماد منفی بوده اند. در این بخش "وپخش" صف خرید ملموسی ر تجربه می کند. در معاملات بخش غذایی 11 نماد سقوط کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "غشاذر" ملموس تر از سایر نمادهای منفی است و "غالبر" بالاترین صف خرید را پشت سر گذاشته است. در میان قندی ها 6 نماد سقوط کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده است. در این میان در گروه سیمانی 14نماد منفی بوده اند. در این گروه "سجام" صف فروش نه چندان سنگینی را تجربه می کند.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 880 سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبملت" و"خکاوه" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 159 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ثباغ" و"ثشرق" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 11,213
  • بازدید سال : 57,525
  • بازدید کلی : 923,638
  • کدهای اختصاصی