loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 363 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

بفرمایید بورس – بیست و دوم مهر

امروز چهارشنبه هشتم آبان بازار توانست به حرکت صعودی روزگذشته خود ادامه دهد و آخرین روز معاملاتی این هفته را نیز با رشد محسوس شاخص ها به پایان ببرد.طی روز جاری اقبال سرمایه گزاران به بسیاری از نمادها در گروه شیمیایی، مخابرات و سرمایه گزاری و برخی تک سهم ها در سایر گروه های پیشرو توانست بر رشد بازار تاثیر شایانی بگذارد .در معاملات امروز شاخص کل با رشدی 385 واحدی به 73553 واحد رسید. دو نماد "شخارک" و "سشرق" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "شپارس" و "خکار" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر مثبت و "وپاسار" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

 با شروع معاملات روز چهارشنبه شاخص کل به لطف رونق معاملات در گروه شیمیایی ،نفتی، مخابرات، فنی مهندسی و معدنی در مدار صعود قرار گرفت در 35 دقیقه ابتدایی از مرز 73500 واحد عبور کرد. در این میان افول بانکی ها و برخی از سرمایه گزاری ها فشار قابل توجهی را بر شاخص در جهت معکوس وارد ساخت. در ادامه معاملات افول بیش از پیش نمادهای بانکی و ورود بسیاری از نمادهای نفتی به محدوده منفی درمقابل نمادهای رو به رشد قرار گرفت و تعادل نسبی را بر حرکت شاخص مسلط ساخت. بهبود نسبی معاملات در گروه فلزی نیز با افت برخی خودرویی ها در اواسط معاملات خنثی گردید. از میان گروه های کوچکتر نیز ساختمانی ها و دارویی ها توانستند اثر قابل توجهی در حمایت از روند صعودی شاخص ایفا کنند. در اواخر معاملات نیز بازگشایی برخی از نمادهای مطرح از جمله شخارک در محدوده مثبت توانست جهشی کوچک را در سیر حرکتی شاخص ایجاد کند اما تاثیر گزاری منفی بیش از پیش گروه بانکی در دقایق واپسین معاملات بار دیگر شاخص را کمی پایین آورد.

 

از مهمترین اخبار امروز می توان به اظهارات دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی پیرامون نرخ خوراک در این صنعت اشاره کرد. روز جاری مهدوی در گفتگو با نمابورس اظهار داشت که مکاتباتی از جانب این نهاد با مسئولان دولتی برای تغییر نهاد تصمیم گیر در مورد تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها انجام شده و امیدواریم تا این مسئولیت به دست وزارت نفت سپرده شود.

 

در عین حال یکی از خبرگزاری های داخلی نیز خبر داد که در جلسه عصر روز گذشته شورای پول و اعتبار، هیچ نتیجه قطعی پیرامون تغییر نرخ سود بانکی حاصل نشده و تصمیم گیری نهایی در این رابطه به جلسه بعدی شورا موکول شده است.

 

از دیگراخبار امروز می توان جوابیه شرکت مخابرات ایران به اطلاعیه سازمان تنظیم وارتباطات رادیویی اشاره کرد. پس از اینکه سازمان تنظیم وارتباطات رادیویی در مکاتبات خود با سازمان بورس اعلام کرد که شرکت مخابرات ایران بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به افزایش تعرفه برخی از خدمات کرده و مبلغ مازاد دریافتی باید به مشترکین عودت داده شده و نمی تواند به عنوان درآمد شرکت شناسایی شود،شرکت مخابرات نیز در اطلاعیه ای اظهار داشت که شورای رقابت مرجع تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت بوده و اقدامات این شرکت در اجرای تعرفه ها مبتنی بر اخذ مجوزهای لازم از مرجع ذی صلاح یعنی شورای رقابت بوده است.

 

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 99 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3001 تومان در حال معامله است.

 

 روز چهارشنبه جو مبهم و بعضا مثبتی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود.در گروه معدنی تنها 3 نماد افت کرده اند.در این گروه معاملات متعادل است.در گروه محصولات شیمیایی تنها 5 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته و 3 نماد نیز در معاملات پایانی منفی شده اند.در این گروه "وپترو" بالاترین صف خرید را دارد.درگروه فلزات اساسی 9 نماد افت کرده اند.در این گروه "فپنتا" بار دیگر بالاترین صف خرید قابل ملاحظه ای را دارد.در بخش ساخت محصولات فلزی تمام نمادها رشد کرده و فقط "فلامی"صف خرید ندارند.در گروه مخابرات هر دو نماد رشد کرده و معاملات متعادل است.درگروه فنی مهندسی "رمپنا" مثبت بوده و صف خرید دارد و "رتکو" در معاملات پایانی رشد قیمت را به ثبت رسانده است.در بخش خودرو 11 نماد کاهش قیمت را تجربه کرده اند.در این گروه "خاور" سنگین ترین صف خرید را دارد و "خلنت" دارای ملموس ترین صف فروش است.در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وصندوق" رشد کرده و معاملات در تعادل پیگیری می شود.در گروه بانکی تنها "وبصادر" و "ونوین" رشد کرده اند.در این گروه "وپست" بالاترین صف فروش را تجربه می کند.در گروه سرمایه گذاری فقط 6 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند.در این گروه "وملت" صف سنگین خرید را پیش روی خود می بینند و صف فروش دیده نمی شود.در بخش محصولات نفتی چهار نماد رشد کرده که از میان آنها 2 نماد در معاملات پایانی وارد محدوده منفی شده اند.در این گروه امروز "ونفت" با صف خرید سنگین تری نسبت به دیگر نمادها روبروست.همچنین در گروه دارویی 6 نماد منفی بوده اند.در این گروه "دامین" باز هم ملموس ترین صف خرید و "دشیمی" صف فروش را دارد.در معاملات بخش غذایی 6 نماد افت کرده اند.در میان نمادهای مثبت سنگین ترین صف خرید این گروه متعلق به "غشصفا" بوده و "غشهد" تنها صف فروش این گروه را دارد. در میان قندی ها تنها 5 نماد رشد کرده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 4 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشته است.در این میان در گروه سیمانی تنها 8 نماد افت کرده اند.در این گروه " سصوفی " سنگین ترین صف فروش را تجربه می کند و"سشرق" بالاترین صف خرید را پشت سر گذاشته است.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 874 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و "پارسان" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند .

 

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 60 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"ذوب" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 193
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 193
  • بازدید ماه : 11,363
  • بازدید سال : 57,675
  • بازدید کلی : 923,788
  • کدهای اختصاصی