loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 238 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

امروز سه شنبه شانزدهم اردیبهشت با وجود رونق معاملات و البته حمایت های حقوقی صورت گرفته در ساعت اولیه معاملات،شاهد افول ارزش سهام در تعداد محسوسی از نمادها در گروه های مختلف طی ادامه معاملات روزانه بودیم و بدین ترتیب شاخص کل بورس و برخی دیگر از شاخص های اصلی بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.طی این معاملات اقبال نسبی به نمادهای خودروسازی، نمادهای بزرگ پتروشیمی و پالایشی و چند رشته ای صنعتی، قندی و معدنی مشاهده شد اما افت ارزش سهام در بسیاری از نمادهای بانکی و سرمایه گذاری، مخابرات و فنی مهندسی فشار شدیدی را بر شاخص ها در جهت سقوط وارد ساخت.روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشی 46 واحدی به 77717 واحد رسید. دو نماد "رتکو" و "چفیبر" بیشترین افزایش قیمت و "شپلی" و "کهرام" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین نماد "رمپنا" بیشترین تاثیر منفی و "وغدیر" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 

 با از سرگیری معاملات در روز سه شنبه شاخص کل بورس تحت تاثیر معاملات منفی حاکم بر برخی نمادهای بزرگ بازار همچون "وبانک" به محدوده منفی خزید اما تحت تاثیر روند مثبت معاملات در گروه های مختلف به سرعت در مسیر صعود قرار گرفت.در این برهه رونق معاملات در گروه خودرویی و همچنین حمایت های حقوقی در برخی از نمادهای گروه چند رشته ای همچون "وصندوق" و "وغدیر" منجر به ایجاد حمایت از شاخص گردید. این روند را در برخی دیگر از نمادهای بزرگ بازار همچون "پارسان" نیز شاهد بودیم. اما رفته رفته فضای مبهمی بر معاملات بسیاری از بخش های حاکم شد و به علاوه افول گروه بانکی نیز فشار قابل ملاحظه ای را بر شاخص پدید آورد. در ادامه جو رو به افولی بر بسیاری از نمادها در گروه های مختلف سایه افکند و این جو حتی به گروه های پیشرو همچون خودرویی نیز منتقل شد.معاملات پر حجم در محدوده منفی قیمتی برخی نمادهای بزرگ بازار همچون "رمپنا" و "اخابر" نیز مزید بر علت شد تا شاخص بخش قابل توجهی از رشد ساعت اولیه خود را از دست بدهد و سرانجام نیز در محدوده منفی به معاملات روزانه پایان دهد.

 

امروز مدیریت فرابورس در تصمیمی برای تعادل بخشی به معاملات اوراق تسهیلات مسکن اعلام کرد که محدوديت سقف خريد به ميزان حداكثر 90 ورقه براي هر كد معاملاتي در هر جلسه معاملاتي و در كليه نمادهاي اوراق تسهيلات مسكن اعمال مي گردد. در عین حال متقاضيان خريد بيش از سقف مذكور صرفاً پس از تأييد بانك مسكن مي توانند اقدام به ورود سفارش نمايند.

 

در عین حال در حالی که انتشار دیر هنگام جوابیه شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در روز گذشته حرف و حدیث های زیادی را در میان فعالان بازار موجب شد و شائبه هایی را مبنی بر استفاده از اطلاعات نهانی از سوی فروشندگان این سهم در ساعات ابتدایی معاملات روز دوشنبه ایجاد کرد، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان دیروز در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد در صورتی که در روز معاملاتی شواهدی مبنی بر مشکوک بودن ومعاملات بر اساس اطلاعات نهانی وجود داشته باشد، معاملات ابطلال خواهد شد اما اگر در روزهای بعد این تخلف اثبات شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت . با عدم ابطال معاملات روز گذشته این نماد ،حال باید به انتظار نشست و دید که نتیجه بررسی های مقام ناظر بازار از روند معاملات این شرکت پر حاشیه فرابورسی چه خواهد بود.

 

همچنین شرکت تولید محور خودرو اصلاحیه ای را پیرامون پرداخت بدهی های ارزی معوق به بانک صادرات منشر ساخت . بر این اساس "خمحور" اعلام کرده است که پس از دریافت مبلغ 95 میلیارد ریال تا پایان اردیبهشت ماه از شرکت ایران خودرو،به میزان مبلغ یاد شده سهام بانک پارسیان متعلق به این شرکت که وکالت فروش آن به شرکت ایران خودرو داده شده از وثیقه آزاد و توسط شرکت ایران خودرو به فروش می رسد.

 

عرضه عمده بلوک 10،11 درصد سهام شرکت حفاری شمال نیز از سوی نفت و گاز پارسیان با موفقیت صورت گرفت. این معامله در همان قیمت پایه 600 تومان برای هر سهم این شرکت به انجام رسید.

 

به علاوه اعلام شد که نماد دو شرکت تأمين مواد اوليه فولاد صبانور (کنور) و سرمايه گذاري مسكن شمال شرق (ثشرق) به تبع احراز شرایط انتقال، از بازار اول فرابورس ايران به بازار معاملاتي شركت بورس اوراق بهادار تهران منتقل می شوند که در این راستا نماد این شرکت ها در پایان ماملات روز جاری متوقف شد.

 

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز آمادگی خود را به منظور ارائه تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی به خریداران 10 طرح اولیه عرضه شده به بازار دارایی های فکری فرابورس اعلام کرد. بر این اساس سقف تسهیلات در نظر گرفته شده برای خریداران هر یک از این طرح ها پانصد میلیون تومان اعلام شده است. همچنین حمایت این نهاد از 10 طرح اول متقاضی حضور در این بازار بر مبنای ارزیابی و ارزش گذاری انجام شده و تا سقف 70 درصد ارزش برآورده شده، خواهد بود.

 

امروز همچنین می توان به رشد قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 104 هزار و سیصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3330 تومان در حال معامله است.

 

 روز سه شنبه جو مبهم و بعضا منفی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. در گروه معدنی 2 نماد آخرین معاملات منفی بوده اند. در این بخش "تکنار" با صف خرید روبرو بوده است.درگروه محصولات شیمیایی تنها 13 نماد در معاملات پایانی در محدوده مثبت قیمتی باقی مانده اند. در این گروه "مارون" صف خرید سبکی را به خود می بیند. در گروه فلزات اساسی تنها 6 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "فجر" صف خرید محدودی دارد . در بخش مخابرات هر دو نماد منفی بوده و معاملات متعادل است. در بخش فنی مهندسی "رمپنا" افت کرده و "رتکو" امروز نیز صف خرید خود را حفظ کرده است. در بخش خودرو 7 نماد در آخرین معاملات مثبت بوده اند. در این بخش "ختراک" صف خرید محسوسی دارد و صف های فروش پراکنده نیز به چشم می خورد. در بخش شرکت های چند رشته ای "وبانک" افت کرده است. در گروه بانکی 4 نماد در آخرین معاملات در محدوده مثبت قیمتی باقی مانده اند. در گروه سرمایه گذاری نیز همین وضعیت برقرار بوده است. در این گروه "وبیمه" بالاترین صف خرید را به خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 6 نماد رشد کرده اند. در این بخش صف قابل ملاحظه ای به چشم نمی خورد. در گروه دارویی 8 نماد مثبت بوده اند. در این بخش امروز نیز بالاترین صف خرید مربوط به "دروز" می شود و "دفارا" صف فروش سبکی دارد. در معاملات بخش غذایی 6 نماد در آخرین معاملات مثبت بوده اند. در این بخش "غبهنوش" با صف فروش محسوسی روبروست. در میان قندی ها تنها 3 نماد منفی بوده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 4 نماد رشد کرده اند. در گروه ساختمانی تنها "ثاباد" در آخرین معاملات مثبت بوده است. د این بخش"ثفارس" ملموس ترین صف فروش را به خود می بیند. در این میان در گروه سیمانی 5 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "سفار" با صف خرید قابل ملاحظه ای روبروست و صف های فروش نه چندان محسوسی نیز به چشم می خورد.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،14 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"حفاری4" و"خساپا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 252 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد "وزمین4" و"وزمین" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 361
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 361
  • بازدید ماه : 11,531
  • بازدید سال : 57,843
  • بازدید کلی : 923,956
  • کدهای اختصاصی