loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 405 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

امروز سه شنبه نهم اردیبهشت بار دیگر شاهد بودیم که به تبع حمایت های صورت گرفته از شاخص ها از جمله بازگشایی برخی از نمادهای بزرگ بازار و همچنین معاملات پر حجم در محدوده مثبت و عرضه صف های خرید در برخی از غول های پتروشمی، شاخص های اصلی بازار توانستند علی رغم جو منفی حاکم شده بر بسیاری از گروه های کوچک و بزرگ بازار تا ساعت پایانی رشد محسوسی را پشت سر بگذارند اما این میزان رشد تا پایان زمان معاملات سرانجام خنثی گردید و برخی از شاخص ها از جمله شاخص 30 شرکت بزرگ و شاخص بازار اول بورس به محدوده منفی خزیدند.روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت افزایشی 20 واحدی به 78151 واحد رسید. دو نماد "دفرا" و "وغدیر" بیشترین افزایش قیمت و "لبوتان" و "سپاها" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین مانند روز گذشته "فارس" بیشترین تاثیر مثبت و "شبندر" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

 با شروع معاملات روز سه شنبه شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر روند رو به افول قرار گرفته به طوریکه بسیاری از نمادها در گروه های مختلف در مسیر نزولی قرار گرفت اما به سرعت با عرضه صف خرید "فارس" و رونق معاملات در نمادهای بزرگ پتروشمی ، این نماگر پا به محدوده مثبت گذاشت. عرضه صف خرید "رمپنا" نیز در این روند تاثیر شایانی داشت. در ادامه فشار وارده از سوی نمادهای منفی به ویژه در گروه هایی همچون خودرویی، بانک و سرمایه گذاری وسایر نمادهای مالی، فلزی، معدنی و سیمانی شاخص با شیب منفی به حرکت خود ادامه داد. اما در ادامه ابتدا بازگشایی" وخارزم" و در ادامه ""وغدیر" در محدوده مثبت و معامله پر حجم بر روی این دو نماد بار دیگر شاخص را با جهشی عمده مواجه ساخت و این نماگر از نیمه کانال 78 هزار واحدی نیز عبور کرد. در ادامه اما بار دیگر شاخص سیری نزولی را در پی گرفت و با شیب تندی به حرکت خود ادامه داد تا بدین ترتیب تقریبا تمام رشد ساعات پیشین شاخص خنثی گردد.

 

امروز رئیس ادارۀ نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای اعلام کرد در راستای پیگیری‌های انجام شده از دادستان کل کشور در زمینه استرداد وجوه مربوط به پذیره‌نویسان بانک آریا ، اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی که می‌بایست مبالغ مربوط به پذیره‌نویسی اولیۀ بانک مذکور به آنان مسترد گردد توسط دادستان کل کشور به این سازمان اعلام شده و با هماهنگی­ های صورت گرفته با مسئولان بانک مرکزی و بانک ملت ، در آینده نزدیک این وجوه به آنها مسترد خواهد شد.

 

بانک مرکزی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به توافقات انجام شده بین مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز در حضور رییس کل محترم بانک مرکزی در تاریخ 3/2/1393 و با عنایت به هماهنگی‌های صورت گرفته در کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌ها درخصوص نرخ‌های سود سپرده‌ها، این بانک ضمن تایید و حمایت از تصمیمات مذکور، به اجرای دقیق جدول نرخ‌های سود مطروحه نظارت داشته و با موارد تخلف در چارچوب ضوابط قانونی برخورد خواهد کرد.

 

ایران خودرو نیز در زمینه تاثیر اختصاص ارز مبادله ای بر روی سود آوری این شرکت شفاف سازی کرد. بر اساس اطلاعیه ایران خودرو،برآورد برآیند تغییرات در قیمت تمام شده مستلزم روشن شدن آثار اجرای قانون هدفمندی و نیز اجرایی شدن تخصیص ارز با نرخ مرکز مبادله می باشد. بنابراین قبل از رفع ابهامات در خصوص اثرات اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی و روشن شدن آثار آن در اقتصاد کشور بویژه آثار تورمی مربوطه و نیز روشن شدن جزئیات تخصیص ارز مبادله ای از حیث نحوه،مبلغ و نوع ارز ،محاسبه میزان تاثیر آن بر بودجه سال 93 این شرکت میسر نیست.

 

همچنین شرکت سرمایه گذاری خوارزمی نیز آخرین توضیحات خود را پیرامون خرید نیروگاه منتظر قائم از بانک صادرات اعلام کرد. بر اساس اعلام این شرکت بهای تمام‌شده نیروگاه مذکور حدودا معادل 1.8 مجموع بهای تمام‌شده پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها، 1،05 برابر جمع دارایی‌ها و 1،6 برابر مجموع منابع مالی بلندمدت شرکت می‌باشد. لذا با در نظر گرفتن نسبت‌های مقرر در دستورالعمل پذیرش، شرکت فاقد حدنصاب‌های لازم در دستورالعمل مذکور است. مطابق با شرايط اختصاصي پذيرش سهام شرکت هاي سرمايه گذاريو هلدينگ در دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و نیز اساسنامه شرکت، خرید نیروگاه منتظر قائم توسط شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی مطابق با موضوع فعالیت شرکت و دستورالعمل پذیرش نمی‌باشد. بنابر این موضوع مذکور جهت بررسی مجدد شرایط پذیرش شرکت در طبقه و گروه فعلی در دست بررسی می‌باشد.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نیز در مصاحبه ای اعلام کرد در جلسه روز دوشنبه هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با وزیر صنعت بنا بر این شد تا قیمت سیمان کارخانه‌ها به قیمتهای سال 1392 البته با احتساب افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال جاری بازگردد. این روند تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

همچنین وزیر صنعت نیز در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخل پیرامون عوارض 30 درصدی سنگ آهن اعلام کرد که این عوارض کماکان مانند گذشته بوده و عوارض جدیدی در این زمینه وضع نشده است.

 

امروز همچنین می توان به افت قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 103 هزار و دویست تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3267 تومان در حال معامله است.

 

 روز سه شنبه تقریبا جو منفی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. در گروه معدنی تنها "تکنار" در درصدهای مثبت به معاملات پایان داده است. این نماد صف خرید محدودی را تجربه می کند. درگروه محصولات شیمیایی 6 نماد در محدوده مثبت قیمتی به معاملات پایان داده اند. در این گروه "پترول" سنگین ترین صف فروش را به خود می بیند. در گروه فلزات اساسی تنها 4 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "فجر" با صف خرید روبرو بوده و صف های فروش محدودی به چشم می خورد. در بخش مخابرات هر دو نماد افت قیمت را تجربه کرده و معاملات متعادل است. در بخش فنی مهندسی هر دو نماد مثبت بوده اند. در بخش خودرو تنها "خفنر" در درصدهای مثبت به کار خود پایان داده است. در این بخش "خزامیا" با سنگین ترین صف فروش مواجه است و فقط "خفنر" صف خرید دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای "وغدیر" پس از بازگشایی بارشد قیمتی کمتر از 10 درصد مواجه شده است.در گروه بانکی 3 نماد مثبت بوده اند. در این بخش "ونوین" صف فروش سبکی دارد. در گروه سرمایه گذاری 4 نماد رشد کرده اند. در این گروه "وبیمه" بالاترین صف فروش را دارد. در بخش محصولات نفتی تنها 2 نماد توانستند در درصدهای مثبت به معاملات پایان دهند. در این گروه "ونفت" صف فروش محدودی را تجربه می کنند. در گروه دارویی تنها 6 نماد مثبت بوده اند. در این بخش امروز نیز بالاترین صف خرید مربوط به "دزهراوی" می شود. در معاملات بخش غذایی 5 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این بخش صف های فروش محدودی به چشم می خورد. در میان قندی ها 2 نماد در آخرین معاملات مثبت بوده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد رشد کرده اند. در گروه ساختمانی 2 نماد در درصدهای مثبت به معاملات پایان داده اند. در این گروه"وتوس" بالاترین صف فروش را داشته است. در این میان در گروه سیمانی تنها "سباقر" در آخرین معاملات مثبت بوده است. در این گروه "سفارس" سنگین ترین صف فروش را تجربه می کند.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 647 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"وغدیر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 319 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد "وزمین" و"ثتران" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 219
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 566
  • باردید دیروز : 557
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,040
  • بازدید ماه : 11,157
  • بازدید سال : 57,469
  • بازدید کلی : 923,582
  • کدهای اختصاصی