loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 181 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

امروز دوشنبه هجدهم فروردین از جو روانی روز گذشته و فشار عرضه ها کمی کاسته شد اما باز هم عملکردی منفی در کارنامه بورس تهران به ثبت رسید. طی این معاملات افول ارزش سهام در تعداد ملموسی از نمادها به ویژه در گروه هایی همچون پتروشیمی و پالایشی، بانک و سرمایه گذاری، فنی مهندسی، معدنی و فلزی در سیر نزولی شاخص ها بسیار تاثیر گذار بودند . در مقابل گروه مخابرات و حمل و نقل با اقبال سرمایه گذاران روبرو شدند .روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشی 216 واحدی به 77418 واحد رسید. دو نماد "تکشا" و "خکمک" بیشترین افزایش قیمت و "تکنو" و "ساراب" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین "شبندر" بیشترین تاثیر منفی و "اخابر" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

 با شروع معاملات بورس تهران در روز میانی این هفته شاخص کل تحت تاثیر روند منفی حاکم بر گروه هایی همچون بانکی، پتروشیمی، سرمایه گذاری، دارویی و خودرویی و برخی از پالایشی ها در مسیر نزول قرار گرفت. در ادامه، معاملات پر حجم بر روی نماد "اخابر" در سقف درصدهای مثبت نیر به صورت مقطعی شاخص را کمی بالا کشید . همچنین شاهد بهبود فضای معاملات در نمادهای پالایشی و برخی دیگر از نمادها در گروه های رو به افول ابتدای روز بودیم که این روند از شیب تند نزولی شاخص کمی کاست. اما در ادامه باز هم جو معاملاتی بسیاری از گروه ها منفی شد. افت بیش از پیش نمادهای پتروشیمی و ورود تعداد ملموسی از نمادهای پالایشی، ساختمانی و دارویی به محدوده منفی نیز مزید بر علت شد تا شاخص بیش از پیش افت کند. در مقطعی شاهد عرضه محسوس در درصدهای مثبت در نماد "حکشتی" بودیم به به صورت مقطعی کمی شاخص را بالا کشید اما این روند نیز پابرجا نماد و در ادامه نیز سیر نزولی شاخص تا پایان زمان معاملات ادامه یافت تا بدین ترتیب این نماگر نیمه کانال 77 هزار واحدی را نیز از دست بدهد.

 

امروز شاهد عرضه اولیه ای دیگر در فرابورس بودیم. در عرضه اولیه 54 میلیون سهم شركت كشتيراني درياي خزر براي اولين بار پس از پذيرش در بازار دوم فرابورس ، تعداد 25 میلیون سهم به ایستگاه های کاری کارگزاری ها برای کشف قیمت اختصاص پیدا کرد که در این فرآیند سهم مذکور 535 تومان قیمت خورد. در ادامه نیز 29 میلیون سهم باقی مانده به مشتریان آنلاین اختصاص داده شد. سهمیه هر معامله گر آنلاین نیز به میزان 500 سهم تعیین گردید.

 

در عین حال معاون صدور پروانه و بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در گفتگو با خبرگزاری فارس از ابلاغ آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص تغییر تعرفه تلفن ثابت و همراه خبر داد. بر این اساس سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 30 ریال، سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی 330 ریال و سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به تلفن‌همراه سایر اپراتورها 625 ریال تعیین شده است. تعرفه پایه یکنواخت یک دقیقه مکالمه تلفن‌همراه سیم‌کارت دائمی برای اپراتورهای تلفن‌همراه برای تماس‌های درون شبکه‌‌ای ‌مستقل از مسافت 499 ریال تعیین شده که اپراتورها می‌توانند در شرایط رقابتی تعرفه‌های مذکور را تا حداکثر 20 درصد بالاتر اعمال کنند که سقف این تعرفه برابر 599 ریال خواهد بود و این مبلغ برای سیم‌کارت‌های اعتباری می‌تواند حداکثر 50 درصد بالاتر باشد.

 

همچنین خبر رسید که در جلسه روز گذشته هیات وزیران آیین نامه تخفیف پلکانی قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی برای تشویق این واحدها به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دست با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته به تصویب رسیده است.

 

 

 

معاون اول رئیس جمهور نیز توضیحاتی را پیرامون افزایش قیمت بنزین مطرح کرد. جهانگیری در این زمینه اعلام کرد که کماکان قیمت قطعی برای بنزین به تصویب نرسیده است . وی همچنین تصریح نمود که قیمت قطعی بنزین تنها یک شب قبل از اجرایی شدن آن اعلام خواهد شد.

 

امروز همچنین می توان به افت مختصر قیمت طلا و رشد جزئی ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 96 هزار و ششصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3040 تومان در حال معامله است.

 

 روز یکشنبه جو مبهم و بعضا منفی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود.درگروه معدنی 2 نماد در محدوده مثبت به کار خود پایان دادند. صف های فروش سبکی به چشم می خورد. درگروه محصولات شیمیایی تنها 12 نماد رشد کرده اند. در این گروه"پاکشو"صف خرید خود را حفظ کرده است. درگروه فلزات اساسی 8 نماد رشد کرده اند. در این گروه باز هم شاهد هستیم که"ارفع" با ملموس ترین صف خرید روبرو بوده و "فولاژ" صف فروش دارد. در بخش مخابرات هر دو نماد مثبت بوده و "اخابر" صف خرید محسوسی دارد. در بخش فنی مهندسی هر دو نماد منفی بوده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو 12 نماد مثبت بوده که که عمده آنها از قطعه سازان می باشند. در این بخش "خرینگ" ملموس ترین صف فروش را داشته و "خمهر" بالاترین صف خرید را تجربه می کند. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وغدیر" مثبت بوده است. در گروه بانکی 6 نماد مثبت بوده اند. در این گروه صف های خرید و فروش خاصی به چشم نمی خورد. در گروه سرمایه گذاری 3 نماد رشد کرده و 3 نماد دیگر نیز در آخرین معاملات پا به محدوده مثبت گذاشته اند.در این گروه "وتوسم" بالاترین صف فروش را دارد. در بخش محصولات نفتی 4 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده و 3 نماد نیز در آخرین معاملات به محدوده مثبت رسیده اند. در این گروه "شنفت" صف فروش محدودی دارد. در گروه دارویی 16 نماد افزایش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه"دزهراوی " بالاترین صف خرید را دارد و "کی بی سی" به صف فروش رسیده است .در معاملات بخش غذایی 9 نماد رشد کرده اند. در این گروه نماد "غمینو" برترین صف خرید را به خود می بیند. در میان قندی ها تنها 3 نماد در محدوده منفی به کار خود پایان داده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادهای معامله شده با افت قیمت مواجه شده اند. در گروه ساختمانی 9 نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده اما 3 نماد از میان آنها در آخرین معاملات مثبت شده اند. در این گروه صف های فروش جزئی دیده می شود و "ثتران" صف خرید قابل توجهی دارد. در این میان در گروه سیمانی 4 نماد در معاملات پایانی مثبت بوده اند. در این گروه "سپاها" بالاترین صف فروش را تجربه می کند.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 360 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"رتاپ" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 117 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"حخزر" و"ثتران" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 11,236
  • بازدید سال : 57,548
  • بازدید کلی : 923,661
  • کدهای اختصاصی