loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 159 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

امروز شنبه شانزدهم فروردین روند روبه صعود بازار متوقف گردید و شاهد سقوط دسته جمعی شاخص های اصلی بازار بودیم . طی این معاملات جو مبهم حاکم بر گروه های مختلف و افول تعداد محسوسی از نمادها به ویژه در گروه هایی همچون پالایشی و پتروشیمی، فنی مهندسی، بانکی و سرمایه گذاری و سایر نمادهای مالی در افت شاخص ها بسیار موثر بود و در مقابل شاهد رونق معاملات در گروه خودرویی بودیم. روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشی 193 واحدی به 78547 واحد رسید. دو نماد "کسرام" و "خشرق" بیشترین افزایش قیمت و "حفاری" و "خعتبار" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "شبندر" بیشترین تاثیر منفی و "وتجارت" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

 با شروع معاملات در روز شنبه شاخص کل بورس تحت تاثیر افول برخی از نمادها به ویژه "حفاری" که مشمول دستور العمل رفع گره معاملاتی بود به محدوده منفی خزید اما تحت تاثیر رونق معاملات در گروه خودرویی و همچنین برخی نمادهای بزرگ بازار در گروه هایی همچون بانکی و پتروشیمی و فنی مهندسی به مدار صعود بازگشت. این روند در نیم ساعت ابتدایی زمان معاملات ادامه یافت اما منفی شدن فضای معاملات در برخی از گروه های بزرگ بازار همچون بانک و سرمایه گذاریق، پتروشیمی، فلزی و ... و همچنین فشار شدید گروه پالایشی از رشد بیش از پیش شاخص کل جلوگیری کرد. این روند در میانه معاملات تشدید شد و افزایش عرضه ها در نمادهای منفی بازار به ویژه گروه پالایشی و بانکی و پتروشیمی و افول نسبی بسیاری از نمادها در گروه های کوچکتری همچون انفورماتیک و دارویی نیز به این جو دامن زد تا سرانجام شاخص به محدوده منفی سقوط کند. سیر نزولی شاخص از این پس تا پایان معاملات ادامه یافت.

 

امروز رئیس سازمان بورس در مصاحبه ای از برنامه ریزی این نهاد برای ادامه روند عرضه های اولیه در سال 93 در بورس و فرابورس خبر داد.صالح آبادی همچنین تاکید کرد در بلند مدت بازار سرمایه از دیگر بازارهای اقتصادی سودآورتر است و از سرمایه گذاران خواست از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند.

 

در عین حال سعید حیدری از اعضای کمیسون انرژی مجلس نیز در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی از پیگیری بحث نرخ خوراگ گازی پتروشیمی ها در این کمیسیون خبر داد.وی اعلام کرد در جریان تصویب قانون بودجه سال 93 شاهد تعیین نرخ خوراک گازی واحدهای پتروشیمی به میزان حداقل 13 سنت بودیم اما دولت در مصوبه جدید خود در راستای هدفمندی یارانه ها، این نرخ را معادل 10 سنت برای سال جاری ابلاغ کرد که این نقض قانون بودجه است.

 

همچنین سازمان خصوصی سازی از عرضه سهام شرکت زغال سنگ البرز شرقی در ماه جاری خبر داد. بر این اساس قرار است در روز بیستم فروردین ماه 100 درصد از سهام این شرکت به قیمت پایه 183 تومان برای هر سهم به وکالت از سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران واگذار گردد.

 

امروز همچنین می توان به رشد جزئی قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 97 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3058 تومان در حال معامله است.

 

 روز شنبه جو مبهم و بعضا منفی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود.درگروه معدنی 4 نماد در محدوده مثبت به کار خود پایان داده اند. در این گروه باز هم "کبافق" صف فروش دارد. درگروه محصولات شیمیایی 29 نماد افت کرده اند. در این گروه "پاکشو" صف خرید خود را حفظ کرده است. درگروه فلزات اساسی 9 نماد رشد کرده اند. در این گروه بار دیگر "ارفع" با ملموس ترین صف خرید روبروست و "فباهنر" صف فروش دارد. در بخش مخابرات هر دو نماد مثبت بوده و معاملات متعادل است. در بخش فنی مهندسی هر دو نماد منفی بوده اند. در بخش خودرو تنها 2 نماد منفی بوده و 2 نماد دیگر نیز در آخرین معاملات سقوط کرده اند. در این بخش "خساپا" حجیم ترین صف خرید را داشته و "خعتبار" ملموس ترین صف فروش را دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها در محدوده منفی به معاملات روزانه پایان داده اند. در گروه بانکی تنها 3 نماد مثبت بوده اند. در این صف فروش در نماد "وزمین" دیده می شود. در گروه سرمایه گذاری 4 نماد رشد کرده اند. در این گروه "وساپا" بالاترین صف خرید را داشته و صف های فروش سبکی نیز به چشم می خورد. در بخش محصولات نفتی تنها دو نماد در آخرین معاملات در محدوده مثبت باقی مانده اند.در این گروه معاملات متعادل است. در گروه دارویی 9 نماد کاهش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند.در این گروه"کی بی سی" باز هم بالاترین صف خرید را دارد. در معاملات بخش غذایی 10 نماد رشد کرده اند.در این گروه نماد "غمینو" برترین صف خرید را به خود می بیند و صف های فروش پراکنده ای نیز شکل گرفته است.در میان قندی ها تنها 2 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 3 نماد در درصدهای مثبت به کار خود پایان داده اند.در گروه ساختمانی 5 نماد افزایش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه"آ اس پ" صف خرید را تجربه می کند.در این میان در گروه سیمانی 12 نماد رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه صف های خرید و فروش محدودی به چشم می خورد.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 327 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"وتجارت" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 63 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ثتران " و"اعتلا" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 11,196
  • بازدید سال : 57,508
  • بازدید کلی : 923,621
  • کدهای اختصاصی