loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 198 چهارشنبه 07 اسفند 1392 نظرات (0)

امروز چهارشنبه هفتم اسفند شاهد بهبود نسبی فضای معاملات در برخی از گروه ها بودیم؛اما این امر باعث جلوگیری از ریزش شاخص های بورسی نگردید.طی معاملات روز جاری گروه پالایشی و تعداد از نمادهای بانکی،انفورماتیک،لیزینگ،سرمایه گذاری، دارویی و فلزی و برخی تک سهم ها در دیگر گروه ها با اقبال سرمایه گذاران مواجه شدند اما در نهایت جو افولی دیگر نمادها باعث عقب گرد شاخص ها در بورس شد.شایان ذکر است که رونق معاملات در نمادهای پالایشی،بانکی و فلزی فرابورسی در نهایت منجر به صعود جزئی شاخص کل این بازار گردید.امروز شاخص کل بورس با ثبت کاهشی 301 واحدی به 79785 واحد رسید. دو نماد "دلر" و "کسرا"بیشترین افزایش قیمت و "سکارون" و "سدور" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین "تاپیکو" بیشترین تاثیر منفی و "شپنا" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 با شروع معاملات در آخرین روز معاملاتی این هفته،شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر روند افولی در بسیاری از گروه ها در مسیر نزول قرار گرفت و به سرعت مجبور به عقب نشینی به کانال 79 هزار واحدی شد.در ادامه اما انتشار اخباری مبنی بر موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه دو نماد پالایشی و بانکی،جو صعودی را بر معاملات این دو گروه حاکم ساخت و همین امر منجر به ثبات نسبی در سیر حرکتی شاخص گردید.رونق معاملات در برخی از نمادهای دارویی، انفورماتیک، و فلزی نیز در این روند موثر بود؛اما بازگشت تاپیکو در سقف درصدهای منفی و عرضه صف فروش محسوس این نماد،شاخص را به میزان ملموسی پایین کشید.در ادامه عرضه برخی صف های خرید به خصوص در نماد "شپنا" منجر به حمایت از شاخص گردید و سرانجام نیز این نماگر با روندی باثبات تا پایان معاملات روزانه پیشروی کرد.

از رویدادهای مهم بازار امروز می توان به عرضه اولیه 5 درصد از سهام شرکت تولید برق عسلویه مپنا در نماد "بمپنا" اشاره کرد. این سهم در سطح 1110 تومان کشف قیمت شد و بیش از 36 میلیون سهم این شرکت به خریداران عرضه گردید.سهمیه معامله گران آنلاین نیز بیش از 40 درصد از کل حجم عرضه در نظر گرفته شد.

هچنین پتروشیمی تامین پس از انتشار اطلاعیه شفاف سازی به معاملات بازگشت و در حداکثر درصد منفی معامله گردید. در اطلاعیه تاپیکو آمده است که آثار مالی تغییرات قیمت خوراک گاز طبیعی وگاز ترش برای تاپیکو در سال مالی آتی، با فرض یکسان بودن مفروضات پیش بینی عملکرد سال مالی 93 شرکت های سرمایه پذیر (شرکت های پتروشیمی فن آوران،خارک و خراسان) با پیش بینی عملکرد سال مالی 92 و همچنین عدم تغییر سیاست تقسیم سود این هلدینگ،جمعاً موجب کاهش 40 ریال از سود هر سهم هلدینگ تاپیکو در سال مالی منتهی به 1394،02،31 نسبت به سال جاری خواهد شد.

در عین حال رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس از موافقت سازمان با افزایش سرمایه بانک تجارت و پالایش نفت اصفهان خبر داد. بر این اساس مشخص گردید که سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه بانک تجارت از 17 هزار و 500 میلیارد ریال به مبلغ 45 هزار و 700 میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه و توسعه سایر فعالیت های بانکی موافقت کرده است . همچنین افزایش سرمایه 300 درصدی شرکت پالایش نفت اصفهان از مبلغ چهار هزار و 162 میلیارد ریال به مبلغ 16 هزار و 649 میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی به منظور جبران مخارج سرمایه گذاری ها نیز مورد موافقت سازمان قرار گرفته است.

به علاوه در حالی که در روزهای اخیر سازمان خصوصی سازی از فروش بلوک 50 درصدی پالایش نفت لاوان سخن به میان آورده بود، امروز این نهاد در نامه ای به مدیریت فرابورس از لغو این عرضه در ماه جاری خبر داد.

 

امروز همچنین می توان به افت جزئی قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 98 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2290 تومان در حال معامله است.

 روز چهارشنبه جو منفی و بعضا مبهمی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. درگروه معدنی تنها "کنور" رشد کرده است و صف فروش در نماد "کبافق" پابرجا مانده است. درگروه محصولات شیمیایی تنها 5 نماد در آخرین معاملات در درصدهای مثبت باقی مانده اند.در این گروه امروز بار دیگر"شتولی" صف خرید سنگینی داشته و صف فروش در نماد"شپارس" ملموس است. درگروه فلزات اساسی 6 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف های خرید و فروش محدودی به چشم می خورد .در بخش مخابرات هر دو نماد افت کرده و معاملات متعادل است.در بخش فنی مهندسی "رتکو" افت کرده است.در بخش خودرو تنها دو نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این بخش امروز نیز"خزامیا" با بالاترین صف فروش روبروست و "خکاوه" صف خرید محسوسی دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای"وامید" به عنوان تنها نماد معاملاتی گروه افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته است.در گروه بانکی 6 نماد رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه صف خرید یا فروش قابل توجهی دیده نمی شود. در گروه سرمایه گذاری 3 نماد رشد کرده اند.در این گروه نیز صف خرید و فروش خاصی به چشم نمی خورد.در بخش محصولات نفتی 5 نماد رشد کرده اند.در این گروه صف خرید "شپنا" بسیار سبک شده است.در گروه دارویی 8 نماد رشد کرده اند. در این گروه"دجابر" کماکان صف خرید ملموسی را تجربه می کند و صف های فروش کم حجمی نیز شکل گرفته است.در معاملات بخش غذایی فقط 2 افزایش ارزش سهام را تجربه کرده است.در این گروه صف های فروش جزئی در برخی نمادهای منفی دیده می شود.در میان قندی ها تنها "قنیشا" در آخرین معاملات مثبت بوده است.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادها منفی بوده اند. در گروه ساختمانی 2 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف های فروش نه چندان سنگینی شکل گرفته است.در این میان در گروه سیمانی تنها 4 نماد رشد ارزش سهام را پشت سرگذاشته اند.در این گروه صف های فروش نه چندان محسوسی دیده می شود.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 327 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"تاپیکو" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 428 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"برق آبادان4" و"مارون4" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 11,254
  • بازدید سال : 57,566
  • بازدید کلی : 923,679
  • کدهای اختصاصی