loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 230 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

امروز سه شنبه بیست و هشتم بهمن بار دیگر روندی منفی بر معاملات بورس تهران حاکم شد و شاهد سقوط نسبی ارزش سهام در بسیاری از گروه ها و عقب نشینی شاخص های اصلی بازار بودیم. روز جاری تنها رونق معاملات در گروه مخابرات و اقبال نسبی به گروه بیمه، انفورماتیک و تعداد ملموسی از نمادهای دارویی و برخی تک سهم ها در دیگر گروه های بزرگ و کوچک بازار رقم خورد.امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 167 واحدی به 80435 واحد رسید. دو نماد "همراه" و "ثاژن" بیشترین افزایش قیمت و "کفرا" و "شپلی" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "شبندر" بیشترین تاثیر منفی و "همراه" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 

 با از سرگیری معاملات در روز سه شنبه ، شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر افت ارزش سهام در بسیاری از گروه ها در مسیر نزولی قرار گرفت و تنها شاهد رونق معاملات در نماد "اخابر" و برخی از سهام نمادها در گروه بیمه، سیمانی، شیمیایی، دارویی، انفورماتیک و برخی دیگر از تک سهم ها بودیم. روند مذکور تا اوسط معاملات پیگیری شد و در این برهه بازگشایی "همراه" در محدوده مثبت ، جهشی نسبی را در سیر حرکتی شاخص ایجاد کرد . پس از این برهه شاهد بازگشت تعداد قابل ملاحظه ای از نمادهای بانکی، ساختمانی و فلزی به محدوده مثبت بودیم اما این روند چندان دوام نیاورد و بدین ترتیب ثبات نسبی بر روند این نماگر حاکم گردید و روند مذکور تا پایان معاملات روزانه ادامه یافت.

 

امروز معاون اول رئیس جمهور در همایش صنعت فولاد پیرامون مسائلی همچون نرخ ارز و افزایش قیمت سوخت اظهار نظر کرد. جهانگیری از اجرای قطعی و کامل نظام ارز تک نرخی در سال آینده خبر داد و همچنین شایعات مبنی بر افزایش قیمت بنزین در مدت باقی مانده از سال جاری را تکذیب نمود. وی رویکرد دولت در افزایش قیمت انرژی را آرام و پیوسته عنوان کرد.

 

همچنین رئیس کل بانک مرکزی در ابلاغیه ای به بانک ها و موسسات اعتباری ضمن اشاره به افزایش نگران‌کننده‌ حجم مطالبات غیرجاری این نهادها طی سال های اخیر، بانک‌ها و موسسات اعتباری را ملزم به تشکیل کارگروهی با مسئولیت مستقیم مدیرعامل و با حضور مدیران ارشد کرد تا با برگزاری جلسات مستمر و ارزیابی دقیق اقلام تشکیل دهنده مطالبات غیرجاری، دلایل و عوامل تشکیل‌دهنده این اقلام،تجزیه و تحلیل و ریشه‌یابی شده و ضمن انعکاس نتایج آن به بانک مرکزی، در فعالیت روزمره اعتباری بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

در عین حال با وجود اینکه هیات مذاکره کننده ایران به ریاست وزیر امور خارجه در وین به سر می برد تا مذاکره با 1+5 را ادامه دهد،سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که از این دور از مذاکرات نباید انتظار حصول نتیجه خاصی را داشت چرا که مذاکرات جاری تنها در راستای تعیین چهارچوب های لازم برای دسترسی به راه حل نهایی خواهد بود.

 

امروز مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز در گفتگو با خبرگزاری مجلس اعلام کرد که دولت برای مهار نقدینگی در جامعه راهی به جز افزایش نرخ سود بانکی ندارد.

 

همچنین می توان به رشد جزئی قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 95 هزار و هفتصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2953 تومان در حال معامله است.

 

روز سه شنبه جو منفی و بعضا مبهمی بربسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. درگروه معدنی تنها "کمنگنز" در آخرین معاملات در محدوده مثبت باقی مانده است.در این گروه صف خرید و فروش خاصی به چشم نمی خورد. درگروه محصولات شیمیایی تنها 5 نماد با رشد ارزش سهام مواجه شده اند.در این گروه "شتولی" بار دیگر به صف خرید رسیده وصف فروش در نماد"شپارس" دیده می شود. درگروه فلزات اساسی 5 نماد رشد کرده اند. در این گروه "فسرب" محسوس ترین صف فروش را تجربه می کند. درگروه فنی مهندسی "رتکو" امروز متوقف گردید . در عین حال با انتشار گزارش پیش بینی درآمدی "رمپنا" در عصر روز گذشته، باید منتظر بازگشت این نماد به چرخه معاملات باشیم. در بخش مخابرات "اخابر" رشد کرده و صف خرید را تجربه می کند. "همراه" نیز پس از بازگشایی با رشد ارزش سهام به میزان بیش از هفت درصد مواجه شده است . در بخش خودرو تنها "خعتبار" معاملات رو به رشدی را تجربه کرده است. در این بخش امروز "خمهر" با بالاترین صف فروش روبروست.در بخش شرکت های چند رشته ای"وامید" به عنوان تنها نماد معاملاتی گروه منفی بوده است. در گروه بانکی 2 نماد رشد ارزش سهام را تجربه کرده و 2 نماد دیگر نیز در آخرین معاملات در محدوده مثبت باقی مانده اند.در این گروه صف خرید و فروش خاصی به چشم نمی خورددر گروه سرمایه گذاری تنها 4 نماد رشد کرده اند. در این گروه "وخارزم" بالاترین صف فروش را داشته و "وصنعت" صف خرید ملموسی را تجربه می کند. در بخش محصولات نفتی تنها "شبهرن" در آخرین معاملات در محدوده مثبت باقی مانده است.در این گروه صف خرید و فروشی دیده نمی شود. در گروه دارویی 16 نماد کاهش افزایش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"دسبحا" صف خرید ملموسی تری را نسبت به سایر نمادهای مثبت تجربه می کند. در معاملات بخش غذایی تنها 5 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند.در این گروه صف های خرید و فروش محدودی شکل گرفته است.در میان قندی ها تنها "قثابت" رشد ارزش سهام را تجربه کرده است.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادها منفی بوده اند. در گروه ساختمانی 4 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف های فروش سبکی دیده می شود .در این میان در گروه سیمانی تنها 3 نماد رشد ارزش سهام را پشت سرگذاشته اند. در این گروه صف های خرید و فروش قابل ذکری دیده نمی شود.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 297 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"شپنا" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 100 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ثتران" و"ثشرق" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 216
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 548
  • باردید دیروز : 557
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,022
  • بازدید ماه : 11,139
  • بازدید سال : 57,451
  • بازدید کلی : 923,564
  • کدهای اختصاصی