loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 190 یکشنبه 27 بهمن 1392 نظرات (0)

امروز یکشنبه بیست و هفتم بهمن با توجه به اعلام رسمی ایراد شورای نگهبان بر مصوبه نرخ خوراک گازی پتروشمی ها و بازنگری این مصوبه در کمیسیون تلفیق مجلس و همچنین ادامه تاثیرگذاری محدودیت های وضع شده از سوی هیات رئیسه سازمان بورس در زمینه سفارش های فروش، بورس تهران با اقبال سرمایه گذاران به بسیاری از گروه های کوچک و بزرگ مواجه شد و همین امر نیز شاخص های اصلی بازار را به میزان ملموسی بالا برد. هر چند که کماکان شاهد بسته بودن نمادهای پتروشیمی هستیم، اما تغییرات به وجود آمده تا این مقطع در زمینه نرخ خوراک، تا حد قابل ملاحظه توانست جو هیجانی فروش در دیگر گروه ها را نیز آرام کرده و به احیای نسبی بازار در معاملات امروز بیانجامد. روز جاری رونق معاملات به ویژه در گروه های بانکی و سرمایه گذاری، نفتی، خودروسازی، فلزی و معدنی بر صعود شاخص ها تاثیر بسزایی داشت. امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 612 واحدی به 79765 واحد رسید. دو نماد "شتولی" و "کسرام"بیشترین افزایش قیمت و "ختور" و "حفارس" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "شبندر" بیشترین تاثیر مثبت و "حکشتی" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

 با شروع معاملات روز یکشنبه شاخص کل بورس تهران به لطف اقبال سرمایه گذاران به گروه بانکی، سرمایه گذاری، معدنی، نفتی، فلزی، دارو و غذایی، ساختمانی و برخی دیگر از گروه های کوچکتر بازار در مسیر صعود قرار گرفت.بدین ترتیب این نماگر توانست در اواسط معاملات از نیمه کانال 79 هزار واحدی عبور کند.در ادامه به صف خرید رسیدن نمادهای پیشرو ابتدای روز و ثبات نسبی روند معاملات در دیگر نمادهای مثبت بازار کمی از شتاب صعودی شاخص کاست اما روند رو به رشد این نماگر کماکان تا پایان زمان معاملات روزانه ادامه یافت.

 

مهمترین خبر تاثیر گذار امروز بی شک مربوط به بازنگری در نرخ خوراک گازی پتروشیمی ها می شود. پس از اینکه روز گذشته شورای نگهبان رسماً به مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی ها ایراد وارد ساخت و این مصوبه را دارای ابهام خواند، بررسی مجدد این موضوع در دستور کار امروز کمیسیون تلفیق مجلس قرار گرفت. در این میان خبرگزاری مجلس نیز در خبری اعلام کرد که در جریان بررسی این مصوبه، کمیسون تلفیق شرط قیمت پایه 15 سنتی را از این مصوبه حذف گردیده و بنابراین قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌شود که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذاری این واحدها تا بیست و پنج درصد باشد.

 

همچنین روز جاری مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی از مذاکرات این نهاد با مسئولان سازمان بورس به منظور انتقال معاملات دست دوم اوراق مشارکت در فرابورس خبر داد. بر این اساس قرار است فروش اولیه این اوراق از طریق سیستم بانکی و معاملات ثانویه آن در بازار سرمایه صورت گیرد.

 

در عین حال در حالیکه روز گذشته شاهد انتشار برخی اخبار مبنی بر تغییر در نرخ سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی بودیم،روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که تغییر در نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار مطرح نشده و شورا مصوبه‌ای جدید در این خصوص ندارد و این نهاد در آخرین جلسه خود ضمن تاکید بر لزوم مهار تورم ودرعین حال با هدف ثبات بخش اقتصاد و احیای رشد اقتصادی در کشور ، مقرر نمود وضعیت کنونی نرخ‌های سود بانکی ادامه یابد.

 

همچنین می توان به افزایش جزئی قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 95 هزار و پانصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2956 تومان در حال معامله است.

 

 روز یکشنبه جو مثبت و بعضا مبهمی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. درگروه معدنی همه نمادها رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند.در این گروه صف خرید "کنور" حجیم تر از سایر نمادهاست.درگروه محصولات شیمیایی تنها 4 نماد با افت ارزش سهام مواجه شده اند.در این گروه امروز نیز "شتولی" با بالاترین صف خرید روبروست و "شپارس" صف فروش را پیش روی خود می بیند.درگروه فلزات اساسی 6 نماد افت کرده اما 2 نماد از میان آنها در آخرین معاملات مثبت شده اند.در این گروه "ذوب" صف خرید بالاتری از دیگر نمادها دارد. درگروه فنی مهندسی "رتکو" رشد کرده و به صف خرید نیز رسیده است. در بخش مخابرات "اخابر" رشد کرده و صف خرید محسوسی داد. در بخش خودرو 16 نماد سقوط کرده که عمده آنها در میان نمادهای قطعه سازی هستند. در این بخش امروز "خبهمن" سنگین ترین صف خرید را دارد و "خمهر" با بالاترین صف فروش روبروست. در بخش شرکت های چند رشته ای"وامید" به عنوان تنها نماد معاملاتی گروه مثبت بوده است. در گروه بانکی همه نمادها رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وبصادر" ملموس ترین صف خرید داشته است. در گروه سرمایه گذاری تنها 2 نماد سقوط کرده اند. در این گروه "وشمال "حجیم ترین صف فروش را داشته و "وساپا" با بالاترین صف خرید روبروست. در بخش محصولات نفتی تنها "شنفت" منفی بوده است. در این گروه صف خرید در نماد "شبندر" سنگین تر از سایر نمادهاست. در گروه دارویی 4 نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "دجابر" صف خرید ملموسی تری را نسبت به سایر نمادهای مثبت تجربه می کند. در معاملات بخش غذایی 5 نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده اند.در این گروه"وبشهر" بالاترین صف خرید را پشت سر گذاشته است.در میان قندی ها 5 نماد سقوط کرده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک تنها دو نماد منفی بوده است. در گروه ساختمانی فقط 4 نماد افت کرده اند. در این گروه "ثتران " سنگین ترین صف خرید را دارد و صف های فروش سبکی نیز در نمادهای منفی دیده می شود. در این میان در گروه سیمانی 10 نماد رشد ارزش سهام را پشت سرگذاشته اند.در این گروه صف های خرید و فروش نه چندان سنگینی به چشم می خورد.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 366 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"فملی" و"شپنا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 64 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"توریل" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 219
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 564
  • باردید دیروز : 557
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,038
  • بازدید ماه : 11,155
  • بازدید سال : 57,467
  • بازدید کلی : 923,580
  • کدهای اختصاصی