loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 459 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

امروز یکشنبه چهارم خرداد شاهد افول ارزش سهام در بسیاری از گروه های کوچک و بزرگ بازار بودیم و همین امر نیز منجر به عقب نشینی بیش از پیش شاخص های بورسی و فرابورسی شد. در این معاملات تعدادی از نمادها در گروه نفتی، دارویی، شیمیایی، قطعه سازی و غذایی و برخی تک سهم ها در دیگر گروه ها مورد اقبال سرمایه گذاران قرار گرفته و دیگر نمادها با سیر منفی قیمتی مواجه شدند. افول ارزش سهام به ویژه در گروه هایی همچون خودرویی، بانکی و سرمایه گذاری، فلزی، پتروشیمی و فنی مهندسی در کاهش شاخص ها تاثیر شایانی داشته است . روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشی 309 واحدی به 76394 واحد رسید.دو نماد "وملی" و "شپارس" بیشترین افزایش قیمت و "کهرام" و "فپنتا" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین نماد "رمپنا" بیشترین تاثیر منفی و "ونوین" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 

 در شروع معاملات روز یکشنبه شاهد تسلط جوی منفی در بسیاری از گروه های کوچک و بزرگ بازار بودیم و همین امر نیز شاخص کل را در سراشیبی سقوط قرار داد. افت قابل ملاحظه نمادهای خودرویی، پتروشیمی، فلزی، بانکی و سرمایه گذاری و برخی از تک سهم ها همچون "رمپنا" در این روند بسیار تاثیرگذار بود و در مقابل معدود نمادهایی در گروههای مختلف از جمله "والبر" و "شبهرن" در مقابل این روند قرار گرفتند. در ادامه تضعیف بیش از پیش معاملات در گروه هایی همچون خودرویی، بانکی، سیمانی و سرمایه گذاری شاخص را بیش از پیش پایین آورد. بدین ترتیب شاخص در میانه معاملات نیمه کانال 76 هزار واحدی را نیز از دست داد اما باز هم به سیر نزولی خود ادامه داد. پس از این برهه، عرضه بخشی از صف خرید "ونوین" به صورت مقطعی از شاخص حمایت کرد اما باز هم روند نزولی شاخص تا پایان زمان بازار ادامه یافت.

 

امروز مدیر بازار شرکت بورس پیرامون عرضه اولیه سهام نفت سپاهان اعلام کرد که از میزان 105 میلیون سهم این شرکت که در دستور کار عرضه قرار گرفته، 85 میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت عرضه شده و تنها تعداد 20 میلیون سهم به مشتریان آنلاین اختصاص می یابد.

 

در عین حال سازمان خصوصی سازی برنامه عرضه های خود را در ماه جاری اعلام کرد. بر این اساس قرار است بلوک یک درصدی سهام بانک صادرات در روز 18 خرداد در بورس، همچنین 100 درصد سهام مجتمع صنعتی اسفراین و 100 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری گسترش و توسعه صنعت در روز 19 خرداد از طریق فرابورس عرضه شود. به علاوه 5 درصد سهام شرکت ایران ایرتور و10 درصد سهام پتروشیمی بروجندر بیستم همین ماه از طریق مزایده واگذار گردد.

 

همچنین محمد علی مددی، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی اعلام کرد تا پایان هفته جاری دستور العمل قیمت گذاری خودرو از سوی این نهاد ابلاغ خواهد شد.وی افزود شیوه قیمت گذاری با توجه به شاخصه های اقتصادی از جمله نرخ تورم و با توافق قطعه سازان و خودروسازان نهایی شده است.

 

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 100 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3272 تومان در حال معامله است.

 

 روز یکشنبه جوی منفی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود.در گروه معدنی همه نمادهای معامله شده در نهایت در درصدهای منفی به کار خود پایان دادند.در این بخش "کبافق" با صف فروش مواجه است.در گروه محصولات شیمیایی 8 نماد رشد کرده اند. در این بخش صف خرید محسوسی در نماد "شپلی" دیده می شود. در گروه فلزات اساسی تنها 4 نماد رشد کرده اند.در این گروه امروز نیز صف های فروش محدودی دیده می شود و "فنورد" صف خرید را به خود می بیند.در بخش مخابرات هر دو نماد منفی بوده اند.در بخش فنی مهندسی "رمپنا" منفی بوده و به صف فروش جزئی رسیده اما "رتکو"ضمن رشد قیمت ، صف خرید خود را حفظ کرده است.در بخش خودرو 13 نماد مثبت بوده که بیشتر این نمادها مربوط به قطعه سازان می شود.در این بخش "خزامیا" بالاترین صف فروش را تجربه می کند و "خکار" بالاترین صف خرید را به خود می بیند.در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها منفی بوده اند.در گروه بانکی 2 نماد رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند.در این بخش "ونوین" صف خرید دارد.در گروه سرمایه گذاری 3 نماد رشد کرده و 2 نماد نیز در آخرین معاملات مثبت شده اند.در این گروه "وصنا" صف خرید دارد و "وساپا" صف فروش را به خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 3 نماد در معاملات پایانی در محدوده مثبت قیمتی باقی مانده اند. در این بخش صف فروشی به چشم نمی خورد. در گروه دارویی 12 نماد رشد کرده اند. در این بخش بار دیگر بالاترین صف خرید مربوط به "دروز" می شود و صف فروشی جزئی در برخی از نمادهای منفی دیده می شود. در بخش غذایی 5 نماد رشد کرده اند. در این بخش "غبهنوش" با صف فروش روبروست.در میان قندی ها "قشهد" مثبت بوده است. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 3 نماد توانسته اند در آخرین معاملات در درصدهای مثبت باقی بماند. در گروه ساختمانی 3 نماد رشد کرده اند. در این بخش "ثتران" ملموس ترین صف فروش را داشته و "ثنوصا" با صف خرید روبرو است.در این میان در گروه سیمانی 6 نماد مثبت بوده اند.در این گروه امروز نیز "سفار" صف خرید را به خود اختصاص داده و "سبزوا" با بالاترین صف فروش روبروست.

 

در پایان گفتنی است امروز بیش از 465 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"خکاوه" و"فولاد" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در فرابورس نیز بیش از 81 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد " ثتران" و " دی " بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2,017
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,715
  • بازدید ماه : 5,603
  • بازدید سال : 51,915
  • بازدید کلی : 918,028
  • کدهای اختصاصی