loading...
بورسی انلاین
qasem-hamed بازدید : 240 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

امروز شنبه بیست و هفتم اردیبهشت شاهد افت قابل ملاحظه شاخص ها به تبع افول ارزش سهام در تقریبا تمام گروه های کوچک وبزرگ بازار بودیم. در این معاملات سقوط ارزش سهام به ویژه در گروه هایی همچون خودرویی، مخابرات، فنی مهندسی، بانک و سرمایه گذاری، پتروشیمی و فلزی در عقبگرد شاخص ها بسیار موثر بودد.روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشی 714 واحدی به 76895 واحد رسید. دو نماد "شسینا" و "کفرا" بیشترین افزایش قیمت و "حتوکا" و "پدرخش" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین نماد "اخابر" بیشترین تاثیر منفی و "شبندر" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 با شروع معاملات در هفته جاری شاخص کل بورس تهران به تبع جو منفی حاکم بر تقریبا تمام گروه های بازار در سراشیبی سقوط قرار گرفت. در این میان نمادهایی همچون "رمپنا" و اخابر" و همچنین گروه هایی همچون خودرویی، بانکی، پتروشیمی و فلزی بیشترین تاثیر را در این روند منفی داشتند. بدین ترتیب شاخص به سرعت نیمه کانال 77 هزار واحدی رااز دست داد و در ادامه نیز بیش از پیش افول کرد. در ادامه با عرضه برخی صف های فروش در گروه سرمایه گذاری و منفی تر شدن فضای معاملات در گروه بانکی و دیگر گروه های بزرگ بازار شاخص افت بیشتری را تجربه کرد و در این میان تنها شاهد رونق نسبی در نمادهای پپالایشی بودیم. اما کار به اینجا ختم نشد و با افول بیش از پیش گروه های بزرگ و همچنین عرضه برخی صف های فروش از جمله در نماد "اخابر" شاخص افت ملموسی را تا پایان زمان بازار تجربه کرد و از مرز 77 هزار واحد نیز فرو افتاد.

تاثیرگذارترین موضوع بر روی بازار سرمایه در ابتدای این هفته بی شک مربوط به نتایج مذاکرات ایران با قدرت های غربی بر سر پرونده هسته ای کشورمان می شود. با وجود آنکه امیدهایی پیرامون حصول نتیجه ای مشخص در این مذاکرات شکل گرفته بود، سرانجام باپایان این دور از مذاکرات در روز گذشته شاهد بودیم که تلاش های طرفین برای نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای به نتیجه خاصی نرسیده است. گفتنی است که عراقچی، معاون وزیر امور خارجه نیز در مصاحبه ای بعد از اتمام مذاکرت اعلام کرد اختلاف نظرها در سطح گسترده وجود داشته و پیشرفت محسوسی در مذاکرات صورت نگرفت. پس از این رویداد ، طرفین از احتمال ادامه مذاکرات خود در اواخر خرداد ماه خبر دادند و بدین ترتیب برای حداقل یک ماه ، فضای پر ابهامی در پیش روی بورس قرار خواهد داشت.

امروز باز هم شاهد انتشار گزارش شفاف سازی از سوی یکی دیگر از خودروسازان پیرامون تاثیرات تخصیص ارز با نرخ مبادله ای بودیم. گروه بهمن در خصوص تعیین اثرات ناشی از تخصیص ارز مبادله ای بر پیش بینی سود هر سهم این شرکت اعلام کرد ارزیابی موجودی ها و بهای تمام شده کالای فروش رفته پیش بینی شده بر اساس ارز مبادلاتی صورت گرفته و بنابراین تغییرات مورد نظر تاثیری بر سودآوری مجموعه ندارد.

همچنین مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اعلام کرد برای نمایش 5 مظنه برتر بازار در ساعات معاملات آماده‌ایم و منتظر اعلام نظر سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم.

در عین حال مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امین در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی از پذیره نویسی اوراق اجاره شرکت پتروشیمی قائد بصیر به مبلغ 500 میلیارد ریال به مدت 4 روز از روز آینده خبر داد.

 

امروز همچنین می توان به رشد قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 102 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3306 تومان در حال معامله است.

 روز جاری جوی تقریبامنفی در بسیاری از گروه ها حاکم بود.در گروه معدنی همه نمادها منفی بوده اند. در این بخش "کبافق" با صف فروش مواجه است.در گروه محصولات شیمیایی تنها 10 نماد رشد کرده اند. در این گروه باز هم "شپلی" صف خرید محسوسی را تجربه می کند و صف های فروش نه چندان محسوسی نیز به چشم می خورد.در گروه فلزات اساسی 4 نماد رشد کرده اند.در این گروه صف های فروش جزئی به جشم می خورد. در بخش مخابرات هر دو نماد افت ارزش سهام را پشت سرگذاشته و معاملات متعادل است.در بخش فنی مهندسی هر دو نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده و "رتکو" با صف فروش سبکی روبروست.در بخش خودرو تنها "خزامیا" مثبت بوده و صف خرید دارد.در این بخش "خساپا" بالاترین صف فروش را تجربه می کند.در بخش شرکت های چند رشته ای امروز نیز "وصندوق" و "وغدیر" منفی بوده اند. در گروه بانکی تنها "دی" و "وکار" در معاملات پایانی مثبت بوده اند. در این بخش صف فروش جزئی در نماد "وپست" به چشم می خورد. در گروه سرمایه گذاری 2 نماد در آخرین معاملات مثبت بوده اند. در این گروه صف های فروش نه چندان ملموسی به چشک می خورد. در بخش محصولات نفتی 4 نماد در درصدهای مثبت به کار خود پایان داده اند. در این بخش صف خرید و فروشی به چشم نمی خورد. در گروه دارویی 7 نماد رشد کرده اند. در این بخش بار دیگر بالاترین صف خرید مربوط به "دروز" می شود و "دفارا" باز هم با صف فروش مواجه است. در بخش غذایی 4 نماد رشد کرده اند. در این بخش صف فروش محسوسی در نماد "غبهنوش" دیده می شود.در میان قندی ها 2 نماد مثبت بوده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک "پکرمان" رشد کرده است. در گروه ساختمانی تنها "ثامان" مثبت بوده است. در این بخش بار دیگر "ثفارس" سنگین نرین صف فروش را به خود می بیند. در این میان در گروه سیمانی تنها 3 نماد رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه باز هم نماد "سفار" صف خرید قابل ملاحظه را به خود اختصاص داده و صف های فروش محدودی به چشم می خورد.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 604 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"خزامیا" و"خودروح" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 101 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد "وزمین2" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام" این وبسایت سعی دارد تا کلیه اخبار و شايعات مهم و مسائل مرتبط با بورس را جمع آوری نماید و کاملا رایگان میباشد"جهت استفاده از تمامی امکانات لطفا عضو شوید...مدیریت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2521
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 86
  • بازدید امروز : 2,002
  • باردید دیروز : 405
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,693
  • بازدید ماه : 5,581
  • بازدید سال : 51,893
  • بازدید کلی : 918,006
  • کدهای اختصاصی